Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Prophesy of Pendor  (Przeczytany 501930 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Lwie Serce

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 731
  • Piwa: 58
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prophesy of Pendor
« Odpowiedź #3060 dnia: Grudzień 29, 2018, 19:32:12 »
Ja tam zauważyłem głównie poprawę stabilności i parę zmian kosmetycznych. I nie pamiętam, czy inkwizycja i drużyny najemników do zwerbowania w karczmie były już w 3.8.

Offline NATjonal

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 157
  • Piwa: 10
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prophesy of Pendor
« Odpowiedź #3061 dnia: Grudzień 29, 2018, 19:53:56 »
I nie pamiętam, czy inkwizycja i drużyny najemników do zwerbowania w karczmie były już w 3.8.

Była do zwerbowania. Ale wiem, że barclaye mają teraz zamiast kusz mają arkebuzy.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 29, 2018, 21:31:46 wysłana przez NATjonal »

Offline Grzybek300

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Piwa: 3
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prophesy of Pendor
« Odpowiedź #3062 dnia: Grudzień 29, 2018, 21:24:22 »
Pytanie czy mając wersję 3.8 warto ściągać najnowszą? Są jakieś ogromne zmiany czy tylko kosmetyka?

Zmian jest sporo,bo jak by nie patrzeć między obecną wersją a 3.8 jest jakieś 8 patchy różnicy więc parę rzeczy zmienili.Sam pamiętam że zaczynałem na 3.8 i główne zmiany jakich możesz oczekiwać to:

-Ulepszone AI łuczników konnych - konni strzelcy są teraz OP,(szczególnie clarion call'e i ravenstern) - kręcą kółka wokół  piechoty,sprawnie uciekają przed walką w zwarciu oraz prowadzą efektywny ostrzał.Są też dosyć drodzy w utrzymaniu ale coś za coś.

-Zmiany w balansie pomiędzy frakcjami - imperium i sarleon w końcu dostali kawalerię jako normalne jednostki,Fierdsvain ma nowych strzelców,zamiast bezużytecznych łuczników są teraz przeciętni kusznicy i miotacze,oraz dostali dosyć solidną włóczniczkę.

-Żeby nosić tarczę trzeba inwestować marnować punkty umiejętności w zdolność o wiadomo jakiej nazwie.z tego co pamiętam jest 1 wyjątek w postaci marnego zbitka desek który ma mniej niż 200 wytrzymałości i niszczy się po 1-2 uderzeniu.porządne tarcze zaczynają się dopiero od 4 punktów umiejętności.
 
-Nowy zakon fierdsvainu - kraken riddari - ciężka piechota do tankowania,która w odróżnieniu od wielu innych zakonów coś sobą reprezentuje(+mają ekstra wyglądające pancerze).

-dodano nową pomniejszą frakcję - inkwizycję.

-dodano oraz pozmieniano wygląd wielu pancerzom.

-włożenie klejnotu do broni runicznej wymaga aż dwóch qualis gemów.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 29, 2018, 21:41:17 wysłana przez Grzybek300 »

Offline NATjonal

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 157
  • Piwa: 10
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prophesy of Pendor
« Odpowiedź #3063 dnia: Grudzień 29, 2018, 21:41:31 »
-Ulepszone AI łuczników konnych - konni strzelcy są teraz OP,(szczególnie clarion call'e i ravenstern) - kręcą kółka wokół  piechoty,sprawnie uciekają przed walką w zwarciu oraz prowadzą efektywny ostrzał.Są też dosyć drodzy w utrzymaniu ale coś za coś.

Wielkie dzięki za to info, chyba se zacznę grać, muszę sobie ich przetestować

Offline Savigo

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prophesy of Pendor
« Odpowiedź #3064 dnia: Styczeń 11, 2019, 13:20:38 »
Cytuj
Cytuj
Mechanika ta została wprowadzona w wersji 3.41 w 2011 roku. Ma symulować sytuacje, w której to obrońcy zaskakują przeciwnika, przygotowującego się do oblężenia, niespodziewaną wycieczką za mury. Zaskoczony przeciwnik bierze co ma pod ręką (0-5 pocisków) i w pośpiechu przygotowuje się do odparcia ataku.
Idąc tym tokiem myślenia,proponuje dodać opcję że zaskoczeni agresorzy(czyt. nasi) w pośpiechu przygotowywują się do odparcia ataku i zaczynają bitwę bez zbroi albo lepiej niech bronią się tylko za pomocą pięsc

Muszę się zgodzić z Grzybkiem, pamiętam tę mechanikę w wersji 3.611, myślałem wówczas że to jakiś bug. Intencje twórców rozumiem, ale faktycznie - szybciej jest zabrać ze sobą kołczan strzał niż nałożyć pełną zbroję płytową w pośpiechu, gdy obrońcy wychodzą za mury. Niestety ten "ficzer" jest raczej irytującym utrudnieniem dla gracza, niż urozmaiceniem mającym zwiększać realizm (PoP tak czy inaczej nie jest szczególnie "realistycznym" modem).

Zmieniając trochę temat - wszystkim, którzy zastanawiają się między realistycznym zapisem, a możliwością wczytywania i wychodzenia bez zapisu mogę polecić tego moda w wersji realistycznej. Do tej pory grałem "normalnie" z możliwością wczytywania, ale zacząłem nową grę na wersji 3.9.3 i okazało się, że PoP na realistycznym zapisie to bardzo satysfakcjonujące doświadczenie. Jest jeszcze ciekawiej gdy nie martwimy się o rng, bo i tak nie można save-scummować.

Polecam za to wszystkim pewną formę "bad luck protection", mianowicie zwiększenie bazowej szansy na uprowadzenie lordów i bossów o 10% - w ten sposób przy maksymalnym zarządzaniu więźniami mamy 100% szansy na pojmanie unikalnych bohaterów zamiast domyślnego 90% - zawsze mnie wkurzało we wcześniejszej wersji, że mimo tak małej szansy na ucieczkę i wymaksowanego skilla, i tak nie dostawałem qualisa. Oto tweak:

w pliku scripts.txt wyszukujemy:

1224979098644774915 60 2133

60 zmieniamy na 50. Ogólnie im mniejszą liczbę ustawimy tym większa szansa na pojmanie więźnia.

Offline Grzybek300

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Piwa: 3
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prophesy of Pendor
« Odpowiedź #3065 dnia: Styczeń 11, 2019, 16:11:45 »

Cytuj
Zmieniając trochę temat - wszystkim, którzy zastanawiają się między realistycznym zapisem, a możliwością wczytywania i wychodzenia bez zapisu mogę polecić tego moda w wersji realistycznej. Do tej pory grałem "normalnie" z możliwością wczytywania, ale zacząłem nową grę na wersji 3.9.3 i okazało się, że PoP na realistycznym zapisie to bardzo satysfakcjonujące doświadczenie. Jest jeszcze ciekawiej gdy nie martwimy się o rng, bo i tak nie można save-scummować.

Polecam za to wszystkim pewną formę "bad luck protection", mianowicie zwiększenie bazowej szansy na uprowadzenie lordów i bossów o 10% - w ten sposób przy maksymalnym zarządzaniu więźniami mamy 100% szansy na pojmanie unikalnych bohaterów zamiast domyślnego 90% - zawsze mnie wkurzało we wcześniejszej wersji, że mimo tak małej szansy na ucieczkę i wymaksowanego skilla, i tak nie dostawałem qualisa.

Realistyczny zapis jest fajny dopóki nasza postać ma dosyć niski lvl(powiedzmy do 40).Schody zaczynają się jak zacznie się gromadzić pierwszy milion i ekwipunek od noldorów + ten za qualis gemy.1 sparzona bitwa i można stracić zbroję runiczną albo co gorsza np: runiczny łuk/miecz warty aż 3 qualisy.do tego dochodzą straty pieniężne w wysokości kilkuset tysięcy denarów,bądź też potencjalnego ekwipunku od alexiosa którego ulepszanie też trwa dość sporo.chyba że kogoś jara wizja gry cały czas w pancerzu do 60p pancerza i hurtowemu gromadzeniu łuków i koni noldorskich oraz diamentów.

Offline Savigo

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prophesy of Pendor
« Odpowiedź #3066 dnia: Styczeń 11, 2019, 17:05:17 »
Niby racja, ale wystarczy po prostu nie angażować się w bardzo ryzykowne bitwy. Oczywiście są różne sytuacje, można mieć oblężenie miasta / zamku, i szkoda tracić wówczas lenno bez walki. Ale i na to są sposoby. Wystarczy trzymać swoje główne siły w zamkach, zamki nigdy nie są celem ataków pomniejszych frakcji, do tego lordowie prędzej zaatakują miasto, w którym jest 400 jednostek niż zamek z taką samą liczbą ludzi. A w przypadku oblężenia miejsca, gdzie trzymamy standardowe jednostki - cóż, może na realistycznym zapisie nie warto się narażać, mając dużo umiejętności trenowania u siebie i towarzyszy można bardzo szybko wyszkolić nową armię (nie mówię o elitach). Nawet jeśli jakimś cudem wpadniemy w bitwę, która z góry jest przegrana, to po zabiciu jakiejś ilości przeciwników zawsze można się wycofać.

A tak przy okazji realistycznego zapisu - odblokowałem właśnie kryjówkę czerwonego bractwa, w której jak wiadomo jest qualis gem. Ogólnie nie powinna być problemem, ale obawiam się randomowego head shota, który wszystko zniweczy, a zapisu nie będę mógł wczytać. Dlatego ciekawi mnie - czy w takim przypadku będę mieć szansę na ponowne odblokowanie kryjówki, czy przepadnie już na zawsze?

Offline Lwie Serce

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 731
  • Piwa: 58
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prophesy of Pendor
« Odpowiedź #3067 dnia: Styczeń 11, 2019, 17:14:58 »
Z tego co pamiętam to przepada na zawsze. Ale na head shoty wystarczy dobry hełm :D

Offline Grzybek300

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Piwa: 3
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prophesy of Pendor
« Odpowiedź #3068 dnia: Styczeń 11, 2019, 17:53:22 »
Cytuj
A tak przy okazji realistycznego zapisu - odblokowałem właśnie kryjówkę czerwonego bractwa, w której jak wiadomo jest qualis gem. Ogólnie nie powinna być problemem, ale obawiam się randomowego head shota, który wszystko zniweczy, a zapisu nie będę mógł wczytać. Dlatego ciekawi mnie - czy w takim przypadku będę mieć szansę na ponowne odblokowanie kryjówki, czy przepadnie już na zawsze?

Kryjówka bractwa działa tak jak inne lokacje z bandytami.Jeżeli w obskoczysz w niej łomot kryjówka zniknie,ale będzie można ją znowu odblokować słuchając plotek od podróżników - jest to jednak mocno losowe i możesz dostać namiar po niecałych 50 dniach,ale równie dobrze możesz czekać też ponad 400dni.Dodam jeszcze,że jeżeli twoja postać była wcześniej bardem bądź wybrałeś jedną z opcji na build pod plądrowanie(niestety nie pamiętam już którą) zwiększało się częstotliwość pojawiania się ,,użytecznych'' plotek podczas rozmów.

A wracając do kryjówki jeżeli nie czujesz się na siłach to możesz spróbować zrekrutować kilka elitarnych jednostek - noldorowie,krakeni bądź hero adventurerzy powinni sobie z tym poradzić jeżeli twój lvl nie jest wysoki.Ja pamiętam że udało mi się zdobyć gema w bardziej bezczelny sposób.po prostu pobiegłem yolo do skrzyni omijając każdego i zabrałem gema.Trzeba jednak uważać żeby nie zginęło zbyt wielu czerwonych bo wtedy jest ryzyko że w pobliżu skrzyni zrespi singalianki a od nich dosyć łatwo zejść na 2-3 strzały.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 11, 2019, 17:54:57 wysłana przez Grzybek300 »

Offline Lwie Serce

  • Utracjusz
  • *
  • Wiadomości: 731
  • Piwa: 58
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prophesy of Pendor
« Odpowiedź #3069 dnia: Styczeń 11, 2019, 18:00:04 »
Tak od siebie dodam, że Pendor wciąż jest według mnie najlepszym modem do Warbanda ale szkoda, że już go zbytnio nie rozwijają poza mało widocznymi zmianami. Pamiętam, że w planach były inne kontynenty jak Barclay, czy Mettenheim. Ale fajnie by było móc zagrać po stronie Veccavii :3

Offline Savigo

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prophesy of Pendor
« Odpowiedź #3070 dnia: Styczeń 12, 2019, 13:19:23 »
Hmm, wracając do kwestii oblężeń i braku amunicji, tu jest tweak pozwalający na usunięcie tego utrudnienia:

w pliku mission_templates.txt wyszukujemy:

0.100000 0.500000 100000000.000000  0  1 1 3 936748722493063848 0 6

wymieniamy pogrubione liczby na 0

Trzeba się upewnić, że między dodanym zerem, a wcześniejszym są dwie spacje (tak jak między zerem, a pogrubionymi liczbami w bazowym kodzie). Po zerze powinna być też spacja (domyślnie jest też po pogrubieniu - nie usuwamy jej).

Zaraz testnę czy faktycznie działa.

EDIT: tak, działa. Zarówno gracz, jak i łucznicy mają pełne kołczany.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 12, 2019, 13:26:51 wysłana przez Savigo »

Offline PLKaratusPL

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prophesy of Pendor
« Odpowiedź #3071 dnia: Luty 05, 2019, 21:22:45 »
Mam takie pytanko odnośnie tego moda. Czy istnieje spolszczenie do najnowszej wersji ? Jeśli tak, to gdzie takowe znajdę ?

Offline Savigo

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prophesy of Pendor
« Odpowiedź #3072 dnia: Luty 10, 2019, 08:23:28 »
Niestety nie istnieje i wątpię aby powstało, także pozostaje tylko grać po angielsku.

Offline SmoczyKsiąże

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prophesy of Pendor
« Odpowiedź #3073 dnia: Maj 09, 2019, 22:00:09 »
Witam wszystkich.
Szukałem spolszczenia do Prophesy of Pendor na Warbanda, i nie znalazłem, ale znalazłem dziwną informację jakoby posiadanie Warbanda w wersji 1.173 gwarantowało spolszczenie do nowej wersji PoP ;) Taka informacja pojawiła się pod jednym z filmików youtube więc nie musi być prawdziwa, dlatego mam pytanie czy ktoś wie coś w tej kwestii??? Sam mam grę w wersji 1.174 zakupioną przez steam miesiąc temu.

Edit: Sprawdziłem sam, i rzeczywiście w pewnym sensie tak jest, mianowicie cały interfejs jest po polsku niejako z automatu ;)
Nazwy miast, zamków i wiosek są z nativa, podobnie personalia lordów, ale też w zamian za tą niezgodność po polsku są wszystkie klasyczne misje i rozmowy z lordami, jak również rozmowy z klasycznymi kupcami/wieśniakami/mieszczuchami itd... No a po angielsku jest wszystko co nowe i dodane :)
« Ostatnia zmiana: Maj 14, 2019, 18:30:28 wysłana przez SmoczyKsiąże »

Offline Samowski

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prophesy of Pendor
« Odpowiedź #3074 dnia: Maj 23, 2019, 01:43:56 »
Moglibyście mi podpowiedzieć jak najlepiej levelować swoich towarzyszy? Mam drużynę składającą się z:
Ansen
Sir Rayne
Sigismund
Leslie
Kaverra
Lethaldiran
Julia
Alyssa
Sir Alistair
Diev

I za cholerę nie wiem jakie role im przydzielić i w co ładować im skille.