Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: MULTIMESHE / MULTIMATERIAŁY - krótki samouczek.  (Przeczytany 3225 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kolba

  • Rybałt
  • *
  • Wiadomości: 1697
  • Piwa: 2
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ten który opowiada kretowi bajki do snu
MULTIMESHE / MULTIMATERIAŁY - krótki samouczek.
« dnia: Sierpień 15, 2007, 15:06:40 »
Oto kolejny tutorial napisany przez Manitasa:



"Multimeshe mozna stosowac dla scene propsow i scen. Podobno dzialaja tez dla broni, ale nie sprawdzalem.

Niestety, ubrania, map icony itp musza obejsc sie bez tego.

Sposob postepowania jest bardzo prosty: dzielimy model na grupy wielokatow, i kazdej z nich przydzielamy material o innej nazwie. To wlasciwie wszystko, reszte zalatwia BRFedit podczas importu.

Kilka porad praktycznych:
1. Po wykonaniu bryly modelu a przed przystapieniem do unwrapowania najlepiej jest podzielic model na grupy, i ZAPISAC, czyli:
zaznaczyc wszystkie wielokaty ktore maja nalezec do grupy -> SELECT -> NEW GROUP... -> wpisac nazwe.

Pozniej mozna sie do takiego zaznaczenia odwolac przez:
SELECT -> SELECT GROUP -> wybrac z listy

Trick: Jezeli jedna z grup jest bardziej skomplikowana niz pozostale, mozna najpierw zapisac proste grupy, a nastepnie po kolei zaznaczyc wszystkie dotychczasowe grupy naraz (select->union group) a nastepnie select -> inverse i mamy zaznaczone to co nie jest dotychczas przypisane do zadnej grupy.


2. Unwrapujemy kazda grupe osobno.

3. Z uwagi na to, ze niektore wersje Wings lubia po unwrapowaniu przypisac grupie material domyslny, ostateczny przydzial materialow wykonujemy juz po unwrapowaniu calego modelu.

4. Po wyeksportowaniu obj i zaimportowaniu do BRFedita powstanie kilka modeli w stylu: model, model.1, model.2... itp, i tak ma zostac.
Pozostaje juz tylko przydzielic kazdemu z tych modeli odpowiedni material rzeczywisty, wystepujacy w brfach materialowych.

Uwaga: BRFedit po zaimportowaniu lubi wrzucic material o nazwie takiej jaka byla nadana w Wings do zakladki MAT, trzeba go stamtąd usunąć, inaczej gra nie odpali."

Offline Lord Wulfstan

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: MULTIMESHE / MULTIMATERIAŁY - krótki samouczek.
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 11, 2009, 18:16:25 »
A czy można multimesha rozdzielić na pojedyncze ddsy?

Offline Faith

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • ja :p
Odp: MULTIMESHE / MULTIMATERIAŁY - krótki samouczek.
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 21, 2009, 20:53:22 »
ej jak mam napisane że nie mogę otworzyć jakiegoś tam pliku w BRFE bo mi pisze że problem z JIT czy jakoś tak to co mam zrobić?
EMO JEST SIE OD URODZENIA ODKRYWA SIĘ TO PÓŹNIEJ BĄDŹ PRĘDZEJ JEŻELI NIE JESTEŚ EMO Z CHARAKTERU TO NIE JESTEŚ EMO ZROZUM TO!!!!!!!