Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Nowi bohaterowie  (Przeczytany 12277 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Daedalus

  • Admin Emeryt
  • Błędny rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 3915
  • Piwa: 142
Nowi bohaterowie
« dnia: Marzec 09, 2009, 15:52:52 »
W modzie dodam kilku nowych towarzyszy, których można będzie przyłączyć do oddziału. No i sprawa wygląda tak, że nie będzie dla mnie praktycznie żadnym problemem dodać jeszcze kilku więcej. Co mam na myśli? To, że każdy z forumowiczów, który chciałby wrzucić do gry jakiegoś swojego bohatera, może się do mnie zgłosić. ALE... Proszę o zgłaszanie się TYLKO i WYŁĄCZNIE osób, które mają dobry i kompletny pomysł na swojego herosa, czyli od wyglądu i ekwipunku, po osobowość i linie dialogowe. Prośby typu "morzesz zrobic wypasionego berzerkera ktury sie bedzie nazywał Lord Wymiatacz?" sobie darujcie. Nie będę za nikogo pisał dialogów, ani kombinował czym bohater ma być i jak ma wyglądać. Nie będę też wrzucał do gry żadnych osób niszczących klimat, ani też takich, które były robione na szybko, niedbale, z dialogami "pisanymi na kolanie". Postacie muszą być pasujące do świata gry, jak najbardziej wiarygodne i przede wszystkim ciekawe. Jeśli ktoś jest zainteresowany, to proszę się zgłosić albo w tym temacie, albo do mnie na PW. Uprzedza, że jestem bardzo wybredny. ;P

Aby mieć własnego bohatera w grze, trzeba mi dostarczyć następujące rzeczy:

Imię (powinno być klimatyczne, pasujące do świata gry. Raczej prosiłbym o powstrzymywanie się przed dawaniem bohaterowi własnej ksywy z forum).
Wygląd  (kod twarzy - aby go zdobyć należy uruchomić grę z włączonym trybem edycji, wejść do ekranu zmieniania wyglądu twarzy, wcisnąć "Ctrl + E" i kliknąć na kod, który pojawi się nad utworzoną głową. Można potem zminimalizować grę i wkleić kod np. do notatnika)
Szczegółowo rozpisane atrybuty, umiejętności, biegłości.
Wyposażenie, czyli lista przedmiotów znajdujących się w ekwipunku bohatera w momencie najęcia.
Linie dialogowe - odpowiednio rozbudowane i przede wszystkim w języku polskim. Jeśli ktoś doda też w j.angielskim, to będzie to dodatkowy atut. Instrukcje w tym poście: http://www.mountblade.info/forum/index.php?topic=1653.msg19821#msg19821

Offline Castlebreaker

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 819
  • Piwa: 1
Odp: Nowi bohaterowie
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 09, 2009, 17:49:01 »
Mógłbyś zamieścić listę NPC, którzy już się dostali do moda czy jest to ściśle tajne?

Offline Daedalus

  • Admin Emeryt
  • Błędny rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 3915
  • Piwa: 142
Odp: Nowi bohaterowie
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 09, 2009, 18:05:21 »
Na razie żadni się nie dostali. ;) Kilku jest w poczekalni.

W poprzednim temacie wspominałem, że bohaterów będę dodawał pod koniec tworzenia moda (głównie po to, by sobie można ich było dobrze przemyśleć i na spokojnie napisać dialogi) i tego się będę trzymał. Jest jeszcze sporo czasu na to, by dopracować swoją postać. Tak jak mówiłem - nie będę dodawał postaci, które były robione byle jak, na szybko. Każdy może przysłać jedną postać, więc jeżeli już chce to zrobić i się na to decyduje, to niech trochę nad nią posiedzi i napisze jej naprawdę ciekawe i rozbudowane odzywki. Tak, by gracz mógł się do postaci przywiązać. A to będzie trudne, gdy postać będzie miała jeno krótkie, jednozdaniowe kwestie do powiedzenia.

Gdy prace będą już na tyle daleko, że zacznę bohaterów dodawać do kodu gry, to wcześniej dam znać w tym temacie. Więc spoko, luzik, spieszyć się lza. ;) Postarajcie się - niech Wasza postać będzie warta tego, by dodać ją do gry, a tym bardziej - by trzymać ją w drużynie.
« Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2009, 18:18:40 wysłana przez Daedalus »

Offline pablo_80

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 49
  • Piwa: 0
Odp: Nowi bohaterowie
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 09, 2009, 19:57:13 »
Daedalusie, mam ogólnej natury pytanie o NPC - czy jest możliwe, aby mieli oni jakieś specjalne umiejętności przeciwko konkretnym jednostkom/nacjom? Np. jednemu za młodu oddział Khageritów spalił wioskę i obecnie vs. jednostka Khagericka ma on np. +1 do potężnego ciosu czy naciągu. innego porwali z zamorskiej krainy korsarze, których statek rozbił się u brzegu, od tej pory tępi wszystkich korsarzy. Ne wiem na ile to realne, ale być może takie 'bonusy' urozmaiciłyby trochę dobór NPC do oddziału?

Offline czeslav

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Piwa: 0
  • trollface!
Odp: Nowi bohaterowie
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 10, 2009, 16:48:09 »
zaczynam tworzenie :) narazie zaczynam od linii dialogowych, bo nazwy jeszcze nie mam :)

jak skończę linie dialogowe to zamieścic tu czy wysłac Dedalowi na PW?

EDIT: masz racje. jak skończę to pomyśle gdzie wysłac :)

EDIT2: czy trzeba w liniach dialogowych wpisywac i "gdy dany bohater... ... to powie to" i "i jeszcze to", jeśli chodzi o jedną sprawę?

Nie, to były moje komentarze. ;)
« Ostatnia zmiana: Marzec 10, 2009, 20:02:45 wysłana przez Daedalus »

Offline Arthalion

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Piwa: 0
Odp: Nowi bohaterowie
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 10, 2009, 16:50:46 »
Pozwólcie, że zacytuję.

Cytuj
Jeśli ktoś jest zainteresowany, to proszę się zgłosić albo w tym temacie, albo do mnie na PW.

Offline Daedalus

  • Admin Emeryt
  • Błędny rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 3915
  • Piwa: 142
Odp: Nowi bohaterowie
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 10, 2009, 20:02:07 »
Tutaj macie wzorzec kwestii dialogowych na przykładzie Alayena (można przekopiować całość i podmienić same wypowiadane teksty [tylko to na czarno], resztę zostawiając):

Cytuj

Pierwsze spotkanie:

str_npc9_intro|Ty tam, dobr{y człowieku/a kobieto}, był{/a}byś tak mił{y/a} i przyni{ósł/osła} mi kolejny napitek, co?
str_npc9_intro_response_1|[Musiałeś mnie pomylić z {właścicielem gospody/dziewką służebną}, Panie.
str_npc9_intro_response_2|Sam sobie przynieś!


Opowieść o sobie:

str_npc9_backstory_a|Przyjmij moje przeprosiny. Czasami trudno rozpoznać ludzi w tym dymie i półmroku. Nadal nie mogę uwierzyć w to, że muszę się poniewierać po takich miejscach.
str_npc9_backstory_b|Byłem pierworodnym mego ojca i jego dziedzicem. Jednak moja matka zmarła, a ojciec ponownie się ożenił. Jego nowa wybranka uważała, że to jej syn powinien zostać spadkobiercą. Nie mogła otwarcie działać przeciwko mnie, ale pewnego dnia, strawą, którą zostawiono dla mnie przed drzwiami mej komnaty, nakarmiłem swego ogara, a ten zdechł. Oskarżyłem moją macochę, ale mój ojciec, oszukany jej czarami, nie chciał mi uwierzyć i kazał mi się wynieść.
str_npc9_backstory_c|Mam nadzieję ofiarować swój miecz jakiemuś godnemu przywódcy, wszak wojaczka to jedyne, poza posiadaniem ziemi, zaszczytne zajęcie dla ludzi mego urodzenia, jednak w międzyczasie jestem skazany na podróżowanie po gościńcach w towarzystwie złodziei, włóczęgów, kupców i innej takiej hałastry.
str_npc9_backstory_later|Oferowałem swój miecz kilku tutejszym lordom, ale służyłem dopóki nie kazali mi robić za gońca, szkolić chłopów, albo wykonywać coś jeszcze innego, co nie przystoi szlachcicowi.
str_npc9_backstory_response_1|Może zechciałbyś przyłączyć się do nas na jakiś czas.
str_npc9_backstory_response_2|Toć my samą taką 'hałastrę' w kompanii mamy. Dobrego dnia, Panie.
str_npc9_signup|Bardzo bym chciał, Pani{e/}.
str_npc9_signup_2|Jestem człowiekiem honoru i preferuję walkę mieczem oraz lancą. Poznaję, że jesteś niższego urodzenia niż ja, jednak nie ma nic haniebnego w tym, bym służył doświadczonemu dowódcy -- o ile twoi ludzie nie będą próbowali się ze mną za bardzo zbratać. Zakładam, że to nie będzie stanowiło problemu?
str_npc9_signup_response_1|Cóż, nie powinno. Porozmawiam z nimi.
str_npc9_signup_response_2|Źle zakładasz, Pani{e/}. W mojej kompanii bardziej szanujemy odwagę i umiejętności, niż szlacheckie urodzenie.


Prośba o zapłatę:

str_npc9_payment|To miło z twojej strony. Zanim się przyłączę, możesz pożyczyć mi {reg3} denarów, bym mógł kupić odpowiedni strój, który pasuje szlachetnie urodzonemu mężczyźnie, takiemu jak ja? Mój płaszcz nieco się zniszczył przez ostatnie wydarzenia i nie mogę pozwolić, by pospolici żołnierze wzięli mnie za jednego z nich.
str_npc9_payment_response|Dobrze, oto {reg3} denarów.


Tekst, który pojawia się, gdy zorbimy coś, czego bohater nie lubi (np. spalimy wieś, zapomnimy o zapasach żywności, nie zapłacimy ludziom, zawalimy quest, poniesiemy duże straty w bitwie itp.):

str_npc9_morality_speech|Pani{e/} -- nie mogę pogodzić się z tym, że {s21}. Ludzie mego pokroju zaakceptują śmierć, ale nie hańbę. Proszę, nie sprawiaj, bym wstydził się tego, że wykonuję twe rozkazy.
str_npc9_2ary_morality_speech|Wodzu, jestem przerażony, że {s21}. {Zacny mąż, taki/Dobra dama, taka} jak ty powin{ien/na} zawsze postępować honorowo.


Konflikt z inną postacią 1:

str_npc9_personalityclash_speech|Pani{e/} -- {s11} to pyszałkowaty nikczemnik, mężczyzna, który nie ma żadnego poszanowania wobec kobiet. Mam już dość jego przechwałek o tym, jak zdobył tą, czy tamtą dziewicę.
str_npc9_personalityclash_speech_b|Jeśli nie przestanie, powiem mu jaki z niego prymitywny wieprz, a jeżeli dojdzie do zwady, nie przeproszę. To wszystko, Pani{e/}.


Konflikt z inną postacią 2:

str_npc9_personalityclash2_speech|{Panie/Moja Pani}, mam nadzieję, że nie będziesz mieć mi za złe, iż ci to mówi, ale moim zdaniem {s11}, ten kupiec, nie wie gdzie jest jego miejsce. Podczas ostatniej bitwy wyskoczył przede mnie, by zmierzyć się z wrogiem, którego sobie obrałem.
str_npc9_personalityclash2_speech_b|Doceniam, że gotów jest ryzykować życiem w bitwie, ale samo to nie czyni z niego zacnego człeka. Nie jest szlachetnie urodzony, a jego rodzinne bogactwo pochodzi z handlu i lichwiarstwa. Może walczyć u naszego boku jako pomocnik, zaś zdobywanie chwały i zaszczytów niech zostawi lepszym od siebie.


Przyjaźń z członkiem oddziału:

str_npc9_personalitymatch_speech|Wodzu. {s11} należycie się wtedy, podczas tamtej walki, zachowywała. Muszę przyznać, że piękna i skromna z niej panna.
str_npc9_personalitymatch_speech_b|Gdyby była szlachcianką, może poprosiłbym ją o rękę. Szkoda, że jest córką kupca. Choć rozmowa z nią uprzyjemnia mi czas podczas marszu.


Tekst odejścia z drużyny:

str_npc9_retirement_speech|Dobrze razem walczyliśmy i zdobyliśmy wielką sławę. Jednak mam trochę zastrzeżeń do twojego sposobu dowodzenia, no i muszę też odzyskać moją ojcowiznę. Odchodzę. Może się jeszcze spotkamy.


Ponowne spotkanie w gospodzie:

str_npc9_rehire_speech|{Mój drogi przyjacielu/Moja droga pani}! Jakże dobrze cię widzieć! Oferowałem swe usługi różnym tutejszym lordom, ale srogo się. Połowa z nich chciała, bym odnalazł ich znajomych i odzyskał stare długi, jakbym był jakimś bankierem, czy chłopcem na posyłki, albo bym ścigał ich poddanych, jakbym był nadzorcą pól uprawnych. Pewien lord poprosił mnie nawet, bym zabił jednego z jego wierzycieli! Szukałem cię, by zobaczyć, czy nie zechcesz znów mnie przyjąć do swej kompanii.


Opis domu (lub jakiegoś szczególnego miejsca na mapie świata):

str_npc9_home_intro|Spójrz na Twierdzę Rivacheg! Najpotężniejszą fortecę w Calradii. Mój ojciec był jednym z tych, którzy stawili opór Nordom, gdy po raz pierwszy próbowali przedrzeć się z wybrzeży wgłąb lądu.
str_npc9_home_description|Nordowie popłynęliby w swych statkach w górę rzeki. Mieszczanie z wybrzeża mogli ich powstrzymać, ale byli wtedy takimi samymi tchórzami, jakimi są teraz i każdego roku płacą najeźdźcom haracz, by zostawili ich w spokoju. Jednakże vaegirski król nie zapłacił i tego nie zrobi. Mój ojciec zdecydował się przybyć tu zza gór, by walczyć wraz z oddziałami Vaegirów. Trzy lata pod rząd Nordowie starali się zdobyć Twierdzę i za każdym razem zostali odparci przez vaegirskich lordów.
str_npc9_home_description_2|Tak jak Nordowie zwracają się o pomoc do krewnych za morzami, tak też król Vaegirów zwrócił się do swych krewnych zza gór. Gdyby mój ojciec mnie nie wydziedziczył, również złożyłbym przysięgę lordowi Reyvadin. Ale w momencie gdy zostałem pozbawiony dziedzictwa, uwolniony zostałem od swych zobowiązań. Cóż… strata vaegirskiego króla.
str_npc9_home_recap|Pochodzę z ojczyzny Vaegirów, która znajduje się za górami. To tam żyli vaegirscy lordowie, zanim Imperator sprowadził ich do Calradii.


Zwracanie się do gracza per:

str_npc9_honorific|{Mój dobry Panie/Moja dobra Pani}



Tak to wygląda w nakładce językowej i najlepiej, by tak to wyglądało (bez kolorów - kolory są dla Was :P ), gdy mi podsyłacie. Na czerwono zaznaczyłem tekst postaci, na niebiesko odpowiedź gracza, zaś na zielono - moje komentarze (możecie zignorować). Pewnie zauważyliście dziwne znaki jak chociażby w pierwszym zdaniu "Ty tam, dobr{y człowieku/a kobieto}, był{/a}byś tak mił{y/a} i przyni{ósł/osła} mi kolejny napitek, co?". Te "dziubkowate" nawiasy i znak / to "przełączniki", które wyświetlają tekst w zależności od płci gracza (jego postaci). Działa to na zasadzie {Mężczyzna/Kobieta}. Można umieszczać w nim pojedyncze litery, jak np. "był{/a}byś", jak i całe zdania, jak np. w poniższej wypowiedzi:
Cytuj
Niech zgadnę - następn{y/a}, któr{y/a} chce usłyszeć pieśni o {odwadze, wspaniałych bitwach i pięknych księżniczkach uwięzionych w wysokich wieżach/miłości, poświęceniu i przystojnym królewiczu na śnieżnobiałym wierzchowcu}? Nie mów nic, znam odpowiedź. Otóż nie, nie ma mowy! Nie będę śpiewał jakichś kiczowatych ballad! Zapomnij! Każdy kto tu wchodzi, jeszcze nogi dobrze za progiem nie postawi, a już woła: "Zaśpiewaj to... zaśpiewaj tamto...". Co ja niby jestem?! Wędrowny dziad, który za byle denara lub talerz zupy będzie zdzierał gardło dla jakiejś hołoty?! Jestem bardem pierwszej klasy! Bywam na dworach i salonach, zabawiam swą poezją i aksamitnym głosem urodziwe szlachcianki, które aż mdleją z zachwytu. Jestem tu tylko przejazdem i nie mam zamiaru wysilać się dla paru pijaków, starego najemnika i zdechłego kota, który leży o tam, w kącie. A teraz odejdź i daj mi się napić w spokoju.


Czasami pojawiają się też  np. "{s11}" czy "{reg3}". Są to zewnętrzne dane, które odpowiadają za tekst (np. nazwa miasta lub postaci w {s}) lub wartości liczbowe (np. koszt najmu w {reg}). To omijajcie, chyba że dobrze wiecie, co robicie. ;) Zamiast nich proponuję wpisywać normalny tekst i normalne wartości.


Oryginalni NPC nie mają zbyt rozbudowanych wypowiedzi i wolałbym, aby nowi bohaterowie byli bardziej wygadani. W jednej kwestii dialogowej można zamieścić maksymalnie bodajże nieco ponad 820 znaków, więcej nie radzę, bo tekst może wyjść za ramkę.

Offline Baron von Rychu

  • BANITA
  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Piwa: 0
Odp: Nowi bohaterowie
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 12, 2009, 20:16:04 »
A dało by się zrobić coś takiego,że ratując wioske można zyskać bohatera? Albo by bohater stał we wiosce?

Offline Roxenheimme

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nowi bohaterowie
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 07, 2009, 18:18:41 »
Mam kilka pytań.
1. Jaki mniej więcej zakres imion i świata. Chodzi mi o to, czy Calradia odpowiadać będzie naszej europie co pociąga za sobą imiona europejskie, czyli od francuskiego Jean Pierre poprzez niemieckiego Albrechta, czy polskiego Jana, a na rosyjskim Ivanie kończąc. Czy bardziej imiona fantasy np. Meregoth, Myrkuul itp?
2. Mapa świata z podstawki (chodzi mi o nazwy miejsc i rozmieszczenia miast), czy wszystko robione od nowa?
3. Historia ma być związana z miastami i państwami z mapy czy można dodać własne państwo z poza mapy aby bohater mógł stamtąd pochodzić?
4. Odnośnie atrybutów i umiejętności. Jaki ma być poziom "startowy" bohatera?
4. Pytanie chyba najważniejsze. Czy jest jeszcze sens tworzyć tego bohatera, czy za późno odkryłem tego moda i wszystko jest na ukończeniu?

Offline Daedalus

  • Admin Emeryt
  • Błędny rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 3915
  • Piwa: 142
Odp: Nowi bohaterowie
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 07, 2009, 18:39:03 »
1. Mogą być imiona zarówno takie, jak i takie.
2. Mapa świata z podstawki, ale mocno przerobiona.
3. Nie musi się wiązać z Calradią.
4. Od 1 wzwyż. Nie należy jednak przeginać i robić superbohatera.
4. (?) Nie jest za późno. Jeszcze zostało trochę czasu. Jak będę zamykał kwestię dodatkowych bohaterów, to wcześniej dam znać w tym wątku.

Offline Jędrek13

  • BANITA
  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • S.W.A.T.4 ForEveR ! !
Odp: Nowi bohaterowie
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 25, 2009, 07:58:33 »
Daedalusie!
Czy można stworzyć więcej postaci niż jedną?
W jaki sposób mogę umieścić jedną z twoich sygnaturek?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2009, 08:00:36 wysłana przez Jędrek13 »

Offline necron1501

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nowi bohaterowie
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 25, 2009, 10:55:55 »
Daedalusie!
Czy można stworzyć więcej postaci niż jedną?
W jaki sposób mogę umieścić jedną z twoich sygnaturek?

Daedalus podawał w temacie jak ustawić sygnaturkę: http://www.mountblade.info/forum/index.php?topic=2305.0  <---- zapraszam tutaj.


   <----------------- rejestrujcie się :D

Offline Jędrek13

  • BANITA
  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • S.W.A.T.4 ForEveR ! !
Odp: Nowi bohaterowie
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 25, 2009, 20:39:10 »
Niestety nie widzę tam zawartej o wklejaniu sygnaturek informacji.

edit: Żeby nie było, to jeszcze raz przestudiuję wątek.

edit2: Niestety, ale nie ma.
Dodatkowo powtórzę swoje pierwsze pytanie. Czy można stworzyć więcej niż jedną postać do nowych bohaterów?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2009, 20:52:44 wysłana przez Daedalus »

Offline proud

  • Sołtys
  • *
  • Wiadomości: 3264
  • Piwa: 4
Odp: Nowi bohaterowie
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 25, 2009, 20:51:41 »
Normalnie to "jezd saiepiste".
Daedalus scala dwie wypowiedzi, wychodzi z tematu, a tu znów nowy post:)

Co do sygnatury to musisz ten link tam podany wstawić w podpis w swoim profilu.

Offline Daedalus

  • Admin Emeryt
  • Błędny rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 3915
  • Piwa: 142
Odp: Nowi bohaterowie
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 25, 2009, 20:52:12 »
Jędrek13, edytuj posty, nie pisz jednego pod drugim.

W tamtym temacie podałem link sygnaturki. Kopiujesz cały link, wchodzisz do edycji swojego profilu, do "dane publiczne" i tam gdzie jest "Podpis" wklejasz link. Zapisujesz zmiany i powinno działać.

Tak, można więcej niż jednego bohatera, o ile będą dobrze zrobieni. Nie wiem po co się tym jednak martwisz, skoro nawet jednego nie przedstawiłeś. ;)