Najnowsze newsy z naszej strony:


    Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

    Autor Wątek: Rządy Miecza - Ogólne sugestie, pomysły  (Przeczytany 281413 razy)

    Opis tematu:

    0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

    Offline pc_maniac

    • Opój
    • *
    • Wiadomości: 388
    • Piwa: 1
    • Płeć: Mężczyzna
      • Polish Builders Community
    Odp: Ogólne sugestie, pomysły
    « Odpowiedź #15 dnia: Marzec 10, 2009, 20:01:28 »
    Cytuj
    Ale z pewnością mógłby zerknąć jak rozwiązana jest sytuacja Rhodockich Sierżantów i dzięki czemu tylko ta jednostka powoduje, że w szyku potrafi zatrzymać szarżę.
    Jeśli by znalazł skrypt za to odpowiadający, polecał bym rozszerzyć go na wszelkie szyki tarczowników z brońmi typu piki, gdyż w obecnej sytuacji żadna formacja poza Rhodockimi Sierżantami (a i ta nie do końca) nie ma najmniejszych szans z opancerzoną konnicą.
    Co prawda nie sprawdzałem, ale nie wierzę, by Sierżanci mieli jakiś dodatkowy skrypt walki. No chyba, że w jakimś modzie.
    Rhodocy powinni się teraz dobrze sprawdzać przeciw konnicy, a to z powodu dodatkowej gałęzi jednostek, która będzie wyposażona tylko i wyłącznie w kłutą, dwuręczną broń drzewcową. Do tego niektórzy pawężnicy będą wyposażeni we włócznie.
    Ja nie sądzę by sami Rhodoccy sierżanci mieli jakiś osobny skrypt. Bardziej stawiał bym na jakiś ich element uzbrojenia, który powoduje, że tylko na ich szyku konie załamują szarżę. I jeśli to coś (może to tarcze, nie wiem) powoduje stawanie dęba atakującego konia, to właśnie to coś należało by podpiąć pod broń drzewcową kłutą, by nie wychodziły takie głupoty jak szarża na pikinierów, która nawet nie draśnie czy nie zatrzyma koni.

    Co się zaś tyczy postaci negatywnych, to już dawno chciałem reputację podzielić na dwie osobne wartości: jedna (przyjmijmy termin "sława") odpowiadałaby za to jak bardzo gracz jest znany w świecie Calradii, jak daleko dotarło jego imię i ta wartość zastąpiłaby obecną reputację, zaś druga - (na razie przyjmijmy termin "reputacja") odpowiadałaby za to, jak jest to imię postrzegane, czy gracz zasłynął jako osoba dobra, czy wręcz przeciwnie, czyli wartość ta mogłaby przyjmować nie tylko punkty dodatnie, ale i ujemne. Im więcej punktów na minusie, za tym bardziej zła i okrutną postać gracz by w Calradii uchodził. Zarówno dobra reputacja, jak i zła miałyby swoje plusy i minusy.

    Pomysł ten wymaga jednak sporo skryptowania i przede wszystkim głębokiego przemyślenia. Ja jestem bardzo "na tak", nie wiem tylko na ile pozwolą mi czas i umiejętności. Zobaczymy co z tego wyjdzie. ;)
    Reputacja to chyba właśnie sława?! Przecież i wśród złodziei można mieć reputację mistrza w swoim fachu?! Więc reputacji bym nie ruszał.
    Za to coś co by decydowało o ścieżce rozwoju to właśnie honor.
    Przecież morderca, czy złodziej nie jest człowiekiem honoru. Więc jesli ktoś chce być postacią złą musi robić questy na pogorszenie tej statystyki.
    Kilka takich questów już jest w Native. Wystarczy zaapelować do graczy by podsunęli następne pomysły na utratę honoru, oraz co powinno z tego wynikać (bo przecież osoba z ujemnym honorem nie tylko powinna być nagradzana np. właśnie konszachtami z bandytami czy paserami, ale również karana np. niemożnością łatwego wjazdu do praworządnego miasta lub odmową pomocy ze strony praworządnych jeśli się do takowych zwróci.

    Sądzę, że wcale tak wiele przy tym by pracy skryptowej nie było, bo pewne rozwiązania już w Native ktoś poumieszczał, tyle, że tak jakby po macoszemu, bez przekonania, że dało by się stworzyć cała nową ścieżkę rozwoju.
    « Ostatnia zmiana: Marzec 10, 2009, 20:43:16 wysłana przez pc_maniac »




    Offline pablo_80

    • Pielgrzym
    • *
    • Wiadomości: 49
    • Piwa: 0
    Odp: Ogólne sugestie, pomysły
    « Odpowiedź #16 dnia: Marzec 11, 2009, 09:53:00 »
    W takim razie powinna istnieć możliwość pomagania bandytom, korsarzom, itp. w czasie bitew z innymi nacjami - wtedy co prawda spadałaby nam reputacja, ale też malał honor, co przekładałoby się na to, że dla tych właśnie bandytów jestesśmy 'swoimi' ludźmi.

    Offline pc_maniac

    • Opój
    • *
    • Wiadomości: 388
    • Piwa: 1
    • Płeć: Mężczyzna
      • Polish Builders Community
    Odp: Ogólne sugestie, pomysły
    « Odpowiedź #17 dnia: Marzec 11, 2009, 10:01:41 »
    W takim razie powinna istnieć możliwość pomagania bandytom, korsarzom, itp. w czasie bitew z innymi nacjami - wtedy co prawda spadałaby nam reputacja, ale też malał honor, co przekładałoby się na to, że dla tych właśnie bandytów jestesśmy 'swoimi' ludźmi.

    Czemu miała by nam spadać Reputacja? Wygrana bitwa, to wygrana bitwa. Bez względu na to po czyjej stronie się znalazłeś. Jedynie honor powinien spaść.
    Bo reputacja odpowiada za bycie świetnym w swoim fachu, a nie czy jesteś dobry czy zły.

    -------------------------

    Teraz pytanko do Daedalusa, w kwestii tych dozbrajanych oddziałów.

    Nie wiem jak chcesz to dozbrajanie zrobić, ale nasunęła mi się tutaj pewna obawa związana właśnie z tym, że jak napisałeś nie da się dozbrajanym oddziałom zmienić nazwy.
    Otóż mamy hipotetyczną sytuację, że chcemy wypasić Swadiańskich Rycerzy na jeszcze lepsze jednostki.
    Jeśli mamy ich np. 40 i tym 40 kupimy nowe wyposażenie to zapłacimy fortunę.

    Więc co gracz cwaniaczek zrobi? Wrzuci do zamku 39 rycerzy, a zrobi upgrade wyposażenia jednemu. Potem zaś przyłączy  do niego pozostałych 39 i ma za free wyposażenie dla całego oddziału.

    Oczywiście mogę się mylić i może zrobiłeś jakieś zabezpieczenie przed takimi przewałkami, ale sądzę, że bez zmiany nazwy dla danego "nowego" podrasowanego nowym wyposażeniem oddziału, takich przewałek nie da się CHYBA wyeliminować, ponieważ gra będzie miała zmienną nazwy oddziału w obu przypadkach taką samą..




    Offline Massai

    • Moczymorda
    • *
    • Wiadomości: 142
    • Piwa: 0
    Odp: Ogólne sugestie, pomysły
    « Odpowiedź #18 dnia: Marzec 11, 2009, 10:37:54 »
    Ok, moje uwagi jako lista, głównie się odnoszę do mapy strategicznej:
    1. dodanie możliwości zlecenia budowy w odległym zamku. Teraz to jest dość nierealistyczne, jako lord czy król musze jeździć od zamku do zamku... W sod teraz głównie się na takich podróżach skupiam...
    2. dodanie możliwości polecenia "przemieść się do" oddziałom w odległym zamku.

    Budowanie mogłyby sie realizować za pomocą otwierania menu zamku po kliknięciu na zamek na mapie. Z tym przesyłaniem trochę trudniej, bo jest kwestia wskazania "dokąd".

    3. Takie wydanie polecenia mogłoby się realizować z pewnym opóźnieniem, jako czas dotarcia posłańca z rozkazem.
    4. Gdyby się takie opóźnienie udało zaimplementować, warto by je też uwzględnić przy wydawaniu rozkazów lordom na mapie strategicznej... No co to, telepatia? ;-)

    Wiem, opóźnienie to nie taka prosta sprawa, musiałoby byc zróznicowane, w stosunku do odległości...
    5. Takie przemieszczanie wojsk - idealnie by było żeby taki oddział też się nie teleportował z zamku do zamku, tylko działał na zasadzie "become a party" na czas podróży, tak jak jest w SoD. Niech się chłopaki natrudzą w podrózy, niech przesyłanie odbywa się oddziałami a nie że wysyłamy jednego wojaka, który bezpiecznie przedziera się przez grupy bandytów - takiego pojedynczego bandyci powinni dopaść za pierwszym zakrętem...

    6. Relacje z naszymi lordami - na mapie strategicznej powinniśmy widzieć także relację z danym lordem, niech to będzie choćby cyferka przy imieniu... Teraz żeby sprawdzić którego wezwać żeby nam pomógł w walce trzeba lecieć po "encyklopedii"... co i tak jest mało precyzyjne, w encyklopedii, mamy "słowną".
    7. Lord "zaznaczony" na liście - jego flaga powinna się jakoś odróżnić na mapie... teraz w sod jak mam "travelling to Wercheg" to moge tylko zgadywać gdzie on na tej mapie jest...

    A to już nie dotyczy mapy strategicznej:
    8. Dobrze by było przy przydzielaniu wiosek widzieć też relację z danym lordem, żeby ją sobie poprawić...
    9. Nie wiem czy u mnie jest błąd, ale w SoD (jak rozumiem RES bedzie sporo wykorzystywał) ale jak przydzielam zamki, wioski czy miasta za pomocą chancelora w miescie, to nie mam żadnych komunikatów o zmianie relacji... tak jakby to przydzielanie nie działało na relację z lordem.
    10. W tymże przydzielaniu przez chancelora nie mam info o tym który z lordów co już ma (tak jak mam to info przy przydzielaniu "wywołanym przez grę", gdy zdobęde miasto i jest info że dana wioska nie jest przez nikogo zarządzana). W efekcie muszę sprawdzac znowu w encyklopedii, żeby w miarę równo przydzielić.
    11. Czasem gdy przydzielam wioski jednemu lordowi to mi się psują stosunki z innymi... a czasem nie. Od czego to zależy? moze dałoby się dać przy przydzielaniu ekran pośredni "przydzielenie temu lordowi wioski, spowoduje pogorszenie stosunków z:... potwierdz że chcesz przydzielić".

    Edit:
    Acha, co do "stawania dęba", znaczy zatrzymywania szarży.
    To chyba nie jest tak do końca że broń drzewcowa kłuta nie zatrzymuje szarży. W sod (ostatnio w to się bawię), często potrafi mnie zatrzymać jeden gość z piką.
    I to ewidentnie piką mnie zatrzymuje, zanim do niego dojadę. W dodatku wygląda że to trochę zalezy od prędkości - pełny galop, koń dostaje potęzne obrażenia ale się nie zatrzymuje. Przy wolniejszej jeździe - koń dostaje duże obrażenia, i się zatrzymuje...
    « Ostatnia zmiana: Marzec 11, 2009, 10:45:00 wysłana przez Massai »

    Offline pc_maniac

    • Opój
    • *
    • Wiadomości: 388
    • Piwa: 1
    • Płeć: Mężczyzna
      • Polish Builders Community
    Odp: Ogólne sugestie, pomysły
    « Odpowiedź #19 dnia: Marzec 11, 2009, 10:47:41 »
    Co do Edita powyżej - problem z brakiem "stawania dęba" opisałem na podstawie Native. Całkiem możliwe, że w SoD (w którego jeszcze nie grałem) dostrzeżono to i poprawiono.
    (chyba mnie natchnąłeś do tego SoD'a)

    Co do Twoich "uwag" mogę się pod nimi podpisać "ręcami i palcyma" jak mawiał pewien kabareciarz.
    « Ostatnia zmiana: Marzec 11, 2009, 10:50:08 wysłana przez pc_maniac »




    Offline Massai

    • Moczymorda
    • *
    • Wiadomości: 142
    • Piwa: 0
    Odp: Ogólne sugestie, pomysły
    « Odpowiedź #20 dnia: Marzec 11, 2009, 11:11:16 »
    IMHO każdy kto proponuje rózne rzeczy do RES-a powinien zagrać w SoD. Jest w nim mapa stategiczna Daedalusa, ale chyba w bardzo wczesnej wersji - i ona zmienia DRASTYCZNIE rozgrywkę.
    Po prostu - funkcje które dodaje są naprawdę wykorzystywane, i ich możliwość wykorzystania zmienia pewne zachowania gracza.
    Dzięki temu można ocenić co jeszcze mogłoby się przydac etc.
    W dodatku jest ten sam skrypt Highlandera obsługujący własne królestwo itd. - dzięki pograniu w SoD można sie zorientować jak to się zachowuje i co mozna by w nim ulepszyć.

    Z tego co widzę, RES będzie miał wiele wspólnego z SoD-em - i to nie jest zarzut. SoD to świetny mod, Daedalus inaczej potraktował pewne kwestie, i jestem przekonany że jego propozycja na rozgrywkę będzie czymś świeżym, nowym i ciekawym. Trzeba zrobić wszystko żeby ulepszyć wady które wychodzą w SoD.
    Dla kogos kto chce pograć jednak w klimatach nativa, ale z ulepszeniami które znacznie zmienią rozgrywkę - RES będzie naprawdę fajnym wyborem.
    Hm, może udałoby sie autorów obu modów namówić do współpracy ;-)

    Offline Daedalus

    • Admin Emeryt
    • Błędny rycerz
    • ***
    • Wiadomości: 3917
    • Piwa: 143
    Odp: Ogólne sugestie, pomysły
    « Odpowiedź #21 dnia: Marzec 11, 2009, 11:22:26 »
    @Massai

    1. To miałem w planach dodać do zarządzania lennami.

    2,3,4 - już dawno zrobione (o czym pisałem). Nie można jednak przemieszczać samych oddziałów, a jedynie oddziały lordowskie. Z przemieszczaniem zwykłych oddziałów będzie znacznie więcej kłopotu.

    5. Patrz poprzednie zdanie

    6. Za bardzo nie ma na to miejsca, ale planuję dodać jakieś ikonki obok imienia lorda na mapie (jak np. ikonka informująca, że wysłaliśmy do niego rozkazy), więc może... A nawet jeśli nie, to na mapie strategicznej też jest opcja przejrzenia dokładniejszych informacji o lordzie.

    7. Też już zrobione. Flaga na mapce podświetla się, gdy wybierzemy lorda z listy lub gdy klikniemy na jego flagę (wtedy też podświetla się jego imię).

    8,9,10 - Na razie RES nic nie wykorzystuje z SoD. Zarządzanie królestwem w RES odbywa się głównie za pomocą różnych prezentacji i są tam odpowiednie informacje. Zobacz na ten stary screen - http://www.mynetimages.com/92acef80.jpg

    Chciałem zrobić dwór i doradców działających na zasadzie rozmowy z nimi, ale ten plan upadł (choć nie całkiem), bo moje prezentacje nie działają prawidłowo, gdy są odpalane w jakiejś scenie.

    11 - tutaj jeszcze nie wiem jak to dokładnie jest. Muszę się temu przyjrzeć. Ale tak jak mówiłem - RES z SoD niewiele ma wspólnego (chyba, gdyż nie grałem w tamtego moda i tak naprawdę nie wiem co w nim jest, a co nie. Czytałem jedynie jego opis, a to niewielkie daje pojęcie o samej modyfikacji). Mimo iż też skorzystałem ze skryptu królestwa Highlandera, to jest on baaaardzo zmodyfikowany i tak naprawdę więcej go już w moim modzie nie ma, niż jest. ;)

    Zatrzymywanie szarży - broń kłuta zawsze tak działała. Wystarczyło dźgnąć konia w pierś, a ten stawał dęba (jeśli obrażenia nie były minimalne). Nawet w Native tak było, tylko że mało było jednostek z dobrą bronią kłutą. Rhodocy będą mieli żołnierzy wyspecjalizowanych w zatrzymywaniu szarży.


    edit: co do współpracy z autorem SoD. My już od jakiegoś czasu współpracujemy. Na razie jest to współpraca luźna. Ja zrobiłem mu mapkę (fakt, bardzo wczesna i strasznie uboga wersja to była) i pozwoliłem wykorzystać moje prezentacje do zarządzania królestwem. On pozwolił mi na skorzystanie z niektórych rzeczy z jego moda (jeszcze nie zaglądałem do źródła, ale pewnie to zrobię i z pozwolenia skorzystam ;) ). Nikt nie wyklucza, że kiedyś większa ilość polskich modderów weźmie się za jednego moda. Jednak każdy na początku chce ukończyć własny projekt, bo to zarówno pewne wyzwanie, jak i doskonała możliwość poduczenia się w tworzeniu modyfikacji do M&B i zdobycia odpowiedniego doświadczenia.
    « Ostatnia zmiana: Marzec 11, 2009, 11:27:23 wysłana przez Daedalus »

    Offline pc_maniac

    • Opój
    • *
    • Wiadomości: 388
    • Piwa: 1
    • Płeć: Mężczyzna
      • Polish Builders Community
    Odp: Ogólne sugestie, pomysły
    « Odpowiedź #22 dnia: Marzec 11, 2009, 12:07:45 »
    Przemieszczanie jednostek bez dowódcy to kiepski pomysł. Ale przecież dowódcą nie musiał by być lord, a np. któryś z  naszych bohaterów NPC.
    Zapewne i w realu jakiś oddział bez dowódcy mógłby być potraktowany jako grupa dezerterów :)




    Offline Sanvean

    • Pielgrzym
    • *
    • Wiadomości: 18
    • Piwa: 0
    Odp: Ogólne sugestie, pomysły
    « Odpowiedź #23 dnia: Marzec 11, 2009, 12:22:05 »
    w SoDzie nie ma żadnej mapy strategicznej ?,  ale jeśli ma być w RESie, to dobrze ;] bo to mocno życie ułatwia


    no niby tak pc_maniac, ale wystarczy że ten nasz oddział będzie niósł sztandar ;>

    Offline Massai

    • Moczymorda
    • *
    • Wiadomości: 142
    • Piwa: 0
    Odp: Ogólne sugestie, pomysły
    « Odpowiedź #24 dnia: Marzec 11, 2009, 12:39:45 »
    Sanvean, czytaj uważnie. W SoD jest mapa strategiczna, własnie Daedalusa, tylko we wczesnej wersji.

    W Sod jest opcja wydania rozkazu żołnierzom ze swojego oddziału "become a party". Odłączaja się wtedy, jeżdżą samodzielnie, chyba się zachowują jak lord, maja wtedy zwiększone dwukrotnie pobory, przyznam że jeszcze tego nie wykorzystywałem, widziałem tylko w opisie i pozycję na liście dialogowej. Az dzisiaj sprawdzę jak to działa, bo dotychczas nie znalazłem dla tego zastosowania.

    Przemieszczanie Lordów - rozumiem, jest to w SoD, nie wiem czy to Twoje Daedalus fragmenty, czy z innego źródła.
    Działa nieźle, czasem lordowie się nie słuchają, jak nas nie lubią.
    Jesli odłączanie oddziałów działa tak jak to rozumiem, to może dałoby się to wykorzystać własnie do transportu oddziałów...
    Chodzi mi głównie o to że aby przesunąć siły pomiędzy zamkami, trzeba się najeździć jak osioł, tylko prowadząc wojska. W dodatku wracanie tylko z bohaterami jest ryzykowne, więc ilość wojaków transportowanych zmniejsza się o naszą obstawę...

    Daedalus, może chciałbyś sprawdzic pewne funkcje w SoD? mogę Ci podesłac mojego sejwa, będziesz mógł zobaczyć jakie są problemy i z czym trzeba się zmagać, gdy nasze włości sa rozległe.

    Offline DKarol

    • Kmieć
    • *
    • Wiadomości: 53
    • Piwa: 0
    • Płeć: Mężczyzna
    Odp: Ogólne sugestie, pomysły
    « Odpowiedź #25 dnia: Marzec 12, 2009, 07:07:52 »
    Mam pewien pomysł. jest taka sytuacja... jakiś Lord jedzie powiedzmy do Narry, jest na terenie nordów. Gdy nastaje noc to on mógłby wtedy rozłożyć obóz, a nie dalej jedzie jak w native. Dało by się coś takiego zrobić, żeby lordowie odpoczywali?

    Offline pc_maniac

    • Opój
    • *
    • Wiadomości: 388
    • Piwa: 1
    • Płeć: Mężczyzna
      • Polish Builders Community
    Odp: Ogólne sugestie, pomysły
    « Odpowiedź #26 dnia: Marzec 12, 2009, 08:56:53 »
    Mam pewien pomysł. jest taka sytuacja... jakiś Lord jedzie powiedzmy do Narry, jest na terenie nordów. Gdy nastaje noc to on mógłby wtedy rozłożyć obóz, a nie dalej jedzie jak w native. Dało by się coś takiego zrobić, żeby lordowie odpoczywali?

    A nie dostał byś piany na ustach gdybyś wysłał go z jakąś misją ratunkową do obleganego zamku, a on by sobie ucinał co noc drzemkę w przydrożnych zamkach?! Bez przesady, lordowie nie mieli ośmiogodzinnego dnia pracy. Jak dojedzie do celu to się wyśpi.




    Offline DKarol

    • Kmieć
    • *
    • Wiadomości: 53
    • Piwa: 0
    • Płeć: Mężczyzna
    Odp: Ogólne sugestie, pomysły
    « Odpowiedź #27 dnia: Marzec 12, 2009, 14:29:45 »
    Tak? W rzeczywistości to by sił do walki nie mieli jakby tak cały dzień jechali na koniu a nagle potem musieli by mieczem wymachiwać!!!

    Offline Sanvean

    • Pielgrzym
    • *
    • Wiadomości: 18
    • Piwa: 0
    Odp: Ogólne sugestie, pomysły
    « Odpowiedź #28 dnia: Marzec 12, 2009, 15:08:38 »
    maniac, tyle, że w grze to ja mogę od Chalbek Castle (teren nordów, okolice miasta Tihr) jechać bez przerwy, bez snu, postoju, czasu na odlanie się, dojechać do Tulgi ( khergickie miasto)

    chyba, że spali jadąc konno, jedli jadąc konno, szczali z konia (wyobrażenie tego sprawiło mi trochę śmiechu)
    no a konie to były terminatoro-robocopy

    Offline Lord Nikczemnik

    • Tułacz
    • *
    • Wiadomości: 7
    • Piwa: 0
    Odp: Ogólne sugestie, pomysły
    « Odpowiedź #29 dnia: Marzec 12, 2009, 18:07:13 »
    Ja natomiast mam pytanie odnośnie modyfikacji.

    Czy jak będziemy grali w polską wersję to rozkazy na polu bitwy będą mówione po polsku?