Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Jednostki frakcji - dyskusja  (Przeczytany 35557 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Zovi

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 61
  • Piwa: 0
Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 11, 2009, 18:18:43 »
A z jakiej racji tylko łucznik ma być silny ? (z jednostek dystansowych) a kusznik nie ? Prawdą jest, że w średniowiecznej Europie główną bronią była kusza, nie łuk. Kuszy używali, chłopi, rycerstwo, wszyscy. Kusza ma większy zasięg, jak by to powiedzieć "zadaje większe obrażenia", łatwiej się jej używa i przebija zbroję, nawet płytową, czego łuk nie mógł dokonać.

hm, ale przecież to nieprawda...
Kusza była elitarną bronią, była znacznie bardziej skomplikowana w budowie, przez to znaaacznie droższa.
Dobry łuk wprawdzie to nie kijek z lasu, ale byle jaki łuk - można było tak wykonać.

Może i droższa, ale znacznie bardziej śmiercionośna, nie bez powodu została przez kościół nazwana bronią szatana. Zresztą, czy ja wiem, czy aż tak bardzo dużo droższa, może bardziej pracochłonna, ale tylko trochę droższa. Łatwiej się jej używa - naciągasz cięciwe, wkładasz bełt, naciskasz na dźwignię spustową (nie wiem jak to nazwać) i grot szybuje, szybuje. Kusza była celniejsza od łuku, co miało swoje zastosowanie, np. w przypadku oblężeń zamku, gdy nie raz trzeba było strzelać celnie.
A czy była bronią elitarną, z pewnością bym tego tak nie nazwał.

Offline Sanvean

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Piwa: 0
Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 11, 2009, 19:27:57 »
do oblężeń zamków używano katapult, trebuszy, taranów.. ciekawie by było gdyby ten trebusz co nieraz stoi sobie, można było go używać, i leci taki kamyk, co np. rani naraz 5-10 wrogów ;p

kusze,. broń poboczna jeśli o oblężeniu mowa..

Offline Niebieskooki

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 32
  • Piwa: 0
Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 11, 2009, 19:46:22 »
A z jakiej racji tylko łucznik ma być silny ? (z jednostek dystansowych) a kusznik nie ? Prawdą jest, że w średniowiecznej Europie główną bronią była kusza, nie łuk. Kuszy używali, chłopi, rycerstwo, wszyscy. Kusza ma większy zasięg, jak by to powiedzieć "zadaje większe obrażenia", łatwiej się jej używa i przebija zbroję, nawet płytową, czego łuk nie mógł dokonać.

Ale aby wykonać kuszę, trzeba było sporo zainwestować - natomiast by 'dorobić się' łuku, wystarczyło przejść się do lasu (piszę to w dużym uproszczeniu) - dlatego uważam, że kusznicy powinni być nieco bardziej 'elitarnymi' jednostkami niż łucznicy, którzy z kolei powinni mieć przewagę i ilości (w końcu łatwiej i taniej zebrać było gromadkę ludzi umiejących strzelać z łuku niż kuszy), jak i szybkostrzelności (łucznicy angielscy wystrzeliwali bodajże do 15 strzał na minutę), stąd też moja sugestia powiększenia ilości strzał w lepszych kołczanach;)

Taa, a słyszałeś że Ash ostatnio złapał wszystkie pokemony? Człowieku, to że kusza była bardziej skomplikowana w budowie nie znaczy że nie dało się je produkować równie szybko. Chciałbym zauważyć że sklejanie porządnego luku refleksyjnego(a zapewniam cie, że chlopi nie strzelali z zabawek) trwa jakieś 4 miesiące - do tego wyszkolenie kogoś kto umie się tym jako tako posługiwać to jest naprawdę kwestia lat, a dla przykładu takiego chłopa nauczysz obsługiwać i strzelać z kuszy, w ciągu miesiąca jak nie szybciej, przy czym dysponował znacznie lepszą celnością, siła, dystansem.

Offline Barudokuku

  • Hulaka
  • *
  • Wiadomości: 601
  • Piwa: -2
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbieracz puszek
    • (nie)Oficjalne Forum Antyfanów CD-Action
Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 11, 2009, 20:36:41 »
Pozwolicie, że skomentuję post Sanvean'a...

Swadianie : (tak jest w tej chwili) (nowa jednostka)

Swadian Recruit
        \/
Swadian Militia    >   Swadian Skirmisher > Swadian Crossbowman > Swadian Sharpshooter
        \/
Swadian Footman    >    Swadian Infantry > Swadian Sergeant
        \/
Swadian Man At Arms     >   Swadian Lancer
        \/
Swadian Knight   >  Swadian Cataphract (Dop. patrz niżej)

Zmiany : S. Knight = tylko broń sieczna i obuchowa, brak lanc, pik itd.
S. Lancer = nowa jednostka konna, uzbrojenie knighta, jednakże broń tylko typu lanca, pika itd.
S. Champion = jednostka konna, uzbrojenie lepsze niż knighta (utrzymanie dwukrotnie wyższe, odpowiedni lvl), broń to bastard i tarcza  (Dop. Gdzie Ty tutaj widzisz championa? Ja na tej liście tylko cataphracta widzę ;-)   |   Oprócz tego boję się, że taki Champion mógłby być "przepakiem" rozwalającym ośmiu rycerzy i to jedną ręką...)


Nordowie : (tak jest w tej chwili) (nowa jednostka)

Nord Recruit > Nord Huntsman > Nord Archer > Nord Veteran Archer > Nord (...?!)
        \/
Nord Footman
        \/
Nord Trained Footman
        \/
Nord Warrior
        \/
Nord Veteran  > Nord Berserker
        \/
Nord Huscarl    > Odin's Rage
        \/
Thor's Hammer


Zmiany : N. Huscarl = tylko broń jednoręczna, broń sieczna i obuchowa, +tarcze +toporki do rzucania
N. Berserker = tylko broń dwuręczna, broń sieczna + na 2gim slocie topory do rzucania (tylko takie porządne, np. tylko 3-4 sztuki, ale dmg. 3x taki jak te zwykłe)
Odin's Rage = jednostka ubrana w srebrno-szarą zbroje od stóp po głowę (gdyby ktoś pomógł mi zobrazować moją myśl) z okrągłą tarczą i jednoręcznym mieczem, na drugim slocie włócznie do rzucania, jeśli to możliwe, posiadałaby ta jednostka coś w stylu peleryny koloru czarnego jak heban :] (Dop. Odrobinkę głupi pomysł, by dodać dwie jednostki o nazwach nawiązujących do mitologii, a resztę zostawić w spokoju. Albo wszyscy na religijnych, albo wszyscy na 'normalnych'...)
Thor's Hammer = jednostka ubrana podobnie jak wyżej, jednakże w wyposażeniu broni tylko dwuręczny młot (Dop. patrz wyżej)


Vaegirowie : (tak jak jest w tej chwili) (nowa jednostka)

Vaegir Recruit
       \/
Vaegir Footman  > Vaegir Skirmisher > Vaegir Archer > Vaegir Hunter > Vaegir Marksman
       \/
Vaegir Veteran   > Vaegir Horseman > Vaegir Knight
       \/
Vaegir Infantry  > Vaegir Guard > Vaegir Captain

Zmiany : V. Hunter - nowa jednostka, byłaby ulepszeniem Vaegir Archera, zastąpiłaby Vaegir Marksmana (Dop. Zastanówmy się chwilkę - myśliwy lepszą jednostką od strzelca? No ludzie... Chociaż nazwę zmienić się przyda.)
V. Marksman - "nowa" jednostka, ulepszenie V. Huntera (starego Marksmana)
V. Captain - ulepszona wersja Vaegir Guarda





Rhodokowie : (tak jak jest w tej chwili) (nowa jednostka)

Rhodok Tribesman > Rhodok Crossbowman > Rhodok Trained Crossbowman > Rhodok Sharpshooter
         \/
Rhodok Spearman
         \/
Rhodok Trained Spearman > Rhodok Pikeman > Rhodok Trained Pikeman
         \/
Rhodok Veteran Spearman
         \/
Rhodok Sergeant

Zmiany : R. Sergeant = jednostka z tarczą oraz tylko bronią sieczną i obuchową
R. Pikeman = jednostka z tarczą oraz tylko bronią kłutą (typu pika) (Dop. Człowieku, zastanów się. Spear = włócznia, ew. kopia; pike = pika. Pika miała długość ok. 4,5-6 m. I weź do takiej tarczę, to zobaczysz...)
R. Trained Pikeman = ulepszona wersja Pikemana (lepsza tarcza, większy np. jej resistance, oraz lepsza broń) (Dop. patrz wyżej)


Khergitowie : (tak jak jest w tej chwili) (nowa jednostka)

Khergit Tribesman
         \/
Khergit Skirmisher
         \/
Khergit Horseman  > Khergit Horse Archer > Khergit Veteran Horse Archer > Khergit Mangudai
         \/
Khergit Tarkan > Khergit Heavy Tarkan

Zmiany : K. Mangudai = jednostka konna, będąca ulepszeniem Veteran Horse Archera, posiada lepszy łuk, oraz szybszego i cięższego konia (żeby w tłumie się nie zatrzymywał, np. Heavy Hunter) (Dop. Khergici to frakcja używająca koni typowo na szybkość i manewr, nie na opancerzenie i taranowanie. Zupełnie nie na miejscu. Oprócz tego: patrz niżej)
K. Tarkan = jednostka konna, lekkie uzbrojenie, szybki koń, broń obuchowa i sieczna głównie jednoręczna, z tarczami. (przeważnie uzbrojeni w morgenszterny)
K. Heavy Tarkan = jednostka konna, będąca ulepszeniem Tarkana, lepsze uzbrojenie, i dodatkowe włócznie do rzucania (Dop. Po 1. nazwy - znowu większa część 'normalna', a reszta udziwniona! Po 2. Khergici gustują w mojej skromnej opinii z broni nienależącej do łuków raczej w mieczach, niż obuchach.)



to taka moja mała propozycja :>

Wybaczcie za przydługość ;-)
Ileśtam procent kogośtam robi cośtam. Jeśli należysz do iluśtam procent pozostałych, wstaw to gdzieśtam.
Wyobraź sobie też, że tutaj jest jakiś fajny tekst pokazujący, jak bardzo jestem nieskażony mediami, propagandą i tak dalej i ogólnie coś, co sprawi, że wszyscy będą wiedzieli, że nie lubię czegośtam.
Oczywiście, możesz też sobie wyobrazić tutaj jakieś mHroczne/lolowate/jestem-taki-zarąbisty zdanie po angielsku. Ot, choćby traktujące o śmierci czy religii, coby pokazać, że jestem ateistą.

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 12, 2009, 09:04:40 »
Sorry ale naprawdę nie mam pojęcia na cholerę chcecie rozbudowywać drzewka już istniejących nacji?!

Daedalus chciał dodać nowe nacje i chwała mu za to, bo wniesie to oddech swieżości i urozmaici rozgrywkę.
Ale rozbudowa już tego co istnieje w drewkach jednostek, musi spowodować również rozbudowę wszystkich drzewek pozostałych nacji.
A to już będzie bardzo duża praca, tym bardziej, ze nalezy tak dodawać, by żadna frakcja nie była poszkodowana.

A zwróć uwagę na swoje drzewko - Każdemu dałeś 1 nową jednostkę, a Nordom aż 3! A to już daje nieco forów Nordom.

do oblężeń zamków używano katapult, trebuszy, taranów.. ciekawie by było gdyby ten trebusz co nieraz stoi sobie, można było go używać, i leci taki kamyk, co np. rani naraz 5-10 wrogów ;p

kusze,. broń poboczna jeśli o oblężeniu mowa..

Już gdzieś o tym pisałem, ale zrobienie działającej katapulty czy balisty to bardzo ciężka sprawa, gdyż należy robić całe nowe animacje (zapewne również i śmierci żołnierzy od ich pocisków). Więc to olbrzymia praca.

Za to w jednym z wątków rzuciłem propozycję stworzenia taranu do niszczenia bram i użycia go podobnie do wieży oblężniczej. Czyli podsuwamy aż do bramy, a tam walimy w nią aż do skutku lub wystrzelania naszych jednostek.
 Duż ciekawsze od tych walk na kładce byłyby walki o wyłom w bramie.
« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2009, 09:08:16 wysłana przez pc_maniac »




Offline Massai

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 142
  • Piwa: 0
Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 12, 2009, 09:07:26 »
hyh,  Nordowie to chyba najsłabsza nacja.
co ciekawe, dla mnie najwredniesi sa chyba Rhodokowie, mimo że wszyscy mówią że najsłabsi. Jakoś najmniej wygodnie mi się z nimi walczy...

Anyway - ja bym zostawił w spokoju drzewka istniejących frakcji.

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 12, 2009, 09:12:04 »
To, że Nordowie są najsłabszą nacja to prawda, ale od dodawania jednostek nie staną się silniejsi, ale trudniejsi do wyszkolenia. Już obecnie Huskarli szkoli się wieki.
Po prostu należało by zmienić konfiga Huskarli, tak by byli odporniejsi przeciw konnicy wroga i wszystko.
Są 2 możliwości na zmianę Nordów na bardziej przydatne przeciw konnicy.
pierwsza bardziej może realistyczna, ale chyba duuuużo trudniejsza do wykonania, to znaczy danie im nowego skryptu ataku konnego wyłącznie w grupie, a nie indywidualnie.
Druga mniej realistyczna, ale prostsza do wykonania, poprzez dodanie im do wyposażenia jakiejś broni, którą mogli by zatrzymać konnicę.

Zwróć uwagę, że dodanie chocby berserków nic nie zmieni. Będą oni tak samo podatni na ataki konnicy w szarży jak obecnie.

Najsilniejszą jednostką w M&B sa sami lordowie, a i ich spokojnie można rozjechać rycerzem jeśli się nie znajdują na koniu. I co z tego, że mają 2x dłuższy pasek życia, i lepszą zbroję plus broń jeśli od najazdu koniem przewracają się?!

Zaś co do Rhodoków - a co w nich takiego wrednego?! Dla mnie to cieniasy nad cieniasami. Jedynie kuszników do obrony zamków mają dobrych, bo posiadają również pancerze. A ich strzelców produkuje się chyba najszybciej.

Dla mnie każda nacja, która ma dużo silnie opancerzonej konnicy jest bardziej niebezpieczna. Więc Rhodocy, jak i Nordowie to obecnie bułka z masłem.
« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2009, 09:29:46 wysłana przez pc_maniac »




Offline Sanvean

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Piwa: 0
Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 12, 2009, 15:05:38 »
przyjrzyj się, dodałem każdej po dwie

co do nazw, nazwy nie są udziwnione a ciekawe, poszukaj google ;]
pomysły w większości zaczerpnięte z AoE 2 ..

powiadasz, swadian cataphract (jednostka nowa, ta moja) byłaby masakratorem?

a co robi nasza bohater? no wiesz, ja na 100% potrafię nordom wybić ze 30-50 zanim mnie drasną ...

Offline vvMARIOvv

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 12, 2009, 16:15:23 »
Cytuj
Anyway - ja bym zostawił w spokoju drzewka istniejących frakcji.

Według mnie trzeba zmienić te drzewka, a najlepiej i nazwy nacji, bo już mi i innym graczom się znudziły.

Offline czeslav

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Piwa: 0
  • trollface!
Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 12, 2009, 17:04:17 »
teraz takie małe oderwanie się od tematu drzewek rozwoju:


Jeśli chodzi o jednostki to nie podoba mi się nazwa "Swadrański/Vargeski Rycerz". Pasowanie na rycerza było zakończone ucztą, to było święto na które zapraszano króla lub książęcia. A w grze to po prostu kliknięcie "awansuj na Rycerz". Jedyne co w grze przypomina pasowanie na rycerza to składanie przysięgi królowi.

Offline Zovi

  • Kmieć
  • *
  • Wiadomości: 61
  • Piwa: 0
Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 12, 2009, 19:49:19 »
Na zachodzie owszem, ale w Polsce wręcz przeciwnie. Pasowanie w Polsce polegało na dotknięciu mieczem barku jeszcze wówczas giermka i wypowiedzenie słów "znieś tą ostatnią zniewagę, ale odtąd żadnej już więcej" i podaniu mu ostróg i pasa. Często bez żadnej uczty. Na początku taki był zwyczaj, dopiero później zaczęto, na wór zachodni, z tym że i ten i ten obowiązywał.

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
« Odpowiedź #41 dnia: Marzec 12, 2009, 19:56:59 »
przyjrzyj się, dodałem każdej po dwie

co do nazw, nazwy nie są udziwnione a ciekawe, poszukaj google ;]
pomysły w większości zaczerpnięte z AoE 2 ..

powiadasz, swadian cataphract (jednostka nowa, ta moja) byłaby masakratorem?

a co robi nasza bohater? no wiesz, ja na 100% potrafię nordom wybić ze 30-50 zanim mnie drasną ...

Ja nic nie pisałem, że nazwy są udziwnione, lecz że samą nazwą nic nie rozwiążesz.
A problem nie polega na tym by dać jakiemuś ludkowi nazwę Berserk czy Rhodok Trained Pokemon i od razu stanie się dobrym wojem.
Istotne jest by dać mu jakieś zdolności czy wyposażenie, które zrobi z niego dobrego wojownika.
A tak się składa, że proponowane przez Ciebie wyposażenie tego berserka w żadnym wypadku nie spowoduje, że będzie on zagrożeniem dla szarży konnej. - więc po diabła coś komplikować jeśli pozostanie tak samo do "pupy"?

Swadianie już są masakratorami dzięki rycerzom. Pokaż mi jakie jednostki według Ciebie będą tymi "masakroatorami" w innych nacjach. Bo nie możesz jeszcze bardziej przegiąć już i tak przegiętych Swadian.

Owszem, jeśli te jednostki faktycznie w jakiś sposób zniwelują braki danej nacji (a nie jedynie pokomplikują drzewko rozwoju) to jestem za. Problem tylko w tym, czy Daedalus będzie chciał się z tym babrać.

Cytuj
Anyway - ja bym zostawił w spokoju drzewka istniejących frakcji.

Według mnie trzeba zmienić te drzewka, a najlepiej i nazwy nacji, bo już mi i innym graczom się znudziły.
No jak dla Ciebie najważniejsze w grze jest uczenie sie co miesiąc nowych drzewek rozwoju postaci na pamięć, to może poczytasz "Teorię Ewolucji" Karola Darwina zamiast marnować czas na gry :D

teraz takie małe oderwanie się od tematu drzewek rozwoju:


Jeśli chodzi o jednostki to nie podoba mi się nazwa "Swadrański/Vargeski Rycerz". Pasowanie na rycerza było zakończone ucztą, to było święto na które zapraszano króla lub książęcia. A w grze to po prostu kliknięcie "awansuj na Rycerz". Jedyne co w grze przypomina pasowanie na rycerza to składanie przysięgi królowi.
Hm, nie będę wnikał w to jak wyglądało pasowanie na rycerza, bo to chyba nie ta gra.
Istotniejsze było by przypomnienie niektórym, że rycerzem mógł zostać jedynie szlachetnie urodzony lub osoba, której za np. jego czyny takie szlachectwo się nadawało. To tylko w Amerykańskiej produkcji Made in Hollywood giermek zostawał rycerzem.
Ale nie wymagajcie by gra oddawała 100% realizmu, bo wtedy by Was na bank znudziła. Pamiętajcie, że i rycerz chadzał za potrzebą :D (więc jeśli chcecie realizmu pełną gębą...)
« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2009, 20:09:31 wysłana przez pc_maniac »




Offline Col.Blitz

  • Tułacz
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 22, 2009, 19:14:51 »
Witam:)
Czy zastanawialiście się nad nacjami z Medieval TW2 a dokładniej z modów Deus Lo Vult i Stainless Steel
Oto adres do listy jednostek ze zdjęciami (j.angielski) - http://totalwar.honga.net/faction.php?v=ss6&encode=en - Stainless Steel
i http://totalwar.honga.net/faction.php?v=dlv6 - Deus Lo Vult

Offline pc_maniac

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polish Builders Community
Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 23, 2009, 11:35:16 »
Witam:)
Czy zastanawialiście się nad nacjami z Medieval TW2 a dokładniej z modów Deus Lo Vult i Stainless Steel
Oto adres do listy jednostek ze zdjęciami (j.angielski) - http://totalwar.honga.net/faction.php?v=ss6&encode=en - Stainless Steel
i http://totalwar.honga.net/faction.php?v=dlv6 - Deus Lo Vult

Mnie ze stronki, którą podałeś bardziej interesowało by dodanie list upgrade budynków w miastach, zamkach czy wsiach.
Bo obecnie dodanie do miasta posterunku i wieży dla jeńców to trochę malutko.
Niby wieś sporo mniejsza od miasta, a ma tych obiektów dużo więcej. No i szkoda, że nikt nie pokusił się o to by budując we wsi młyn, faktycznie się on ukazał na lokacji. A przecież skryptowo to takie trudne nie jest :/




Offline Kuroi

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 973
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Who's bad? Who's bad? Who's bad?! I AM BAD!!
Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
« Odpowiedź #44 dnia: Marzec 23, 2009, 14:17:21 »
Oj nie wiem czy to nie takie trudne, była już o tym mowa, weź ty dodawaj młyn do ponad 50 scen :/ potem zrób jeszcze z hmm...ponad 20 kombinacji dla każdej wioski. Szerokiej drogi.