Najnowsze newsy z naszej strony:


    Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

    Autor Wątek: Jednostki frakcji - dyskusja  (Przeczytany 36493 razy)

    Opis tematu:

    0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

    Offline pablo_80

    • Pielgrzym
    • *
    • Wiadomości: 49
    • Piwa: 0
    Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
    « Odpowiedź #15 dnia: Marzec 09, 2009, 21:36:33 »
    Ale czy taki podział nie będzie premiował naszej frakcji na "dzień dobry"? Przecież żadna z frakcji nie ma i kuszników i łuczników...pamiętajcie, żeby komputerowi przeciwnicy mieli w starciu z nami jakieś szanse;)

    Offline vvMARIOvv

    • Tułacz
    • *
    • Wiadomości: 4
    • Piwa: 0
    • Płeć: Mężczyzna
    Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
    « Odpowiedź #16 dnia: Marzec 09, 2009, 21:43:31 »
    Tak patrzę na te drzewka i coś mi się wydaje, że ktoś tu zapomniał, iż w grze istnieje kilka frakcji różniących się jednostkami. ;)

    No w sumie prawda :) Po zastanowieniu doszedłem do wniosku, że robienie do każdej frakcji 3 drzewek rozwoju wojsk to trochę przesada. Najlepiej zrobić po jednym ale porządnym. Jutro zrobię propozycje na drzewka dla każdych frakcji.

    PS: masz w planach zmianę nazw frakcji na jakieś inne?

    Offline Petros

    • Moczymorda
    • *
    • Wiadomości: 102
    • Piwa: 0
    • Płeć: Mężczyzna
    Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
    « Odpowiedź #17 dnia: Marzec 09, 2009, 21:56:53 »
    NIE, NIE, NIE i jeszcze sto razy NIE...

    od kiedy to chłop, który służy w naszej armii, jest X razy słabszy od mieszczanina, który żyje w dostatku? taki chłop ma dzień w dzień siłkę na roli, a techniki też da się wyuczyć...

    nie chciałbym podziału na wieśniaka i mieszczanina jeśli chodzi o to... zwłaszcza w tym modzie, niektórym to może się podoba, ale byłoby to denerwujące, można odpowiednio rozgałęzić rozwój jednostek bez psucia tego co już piękne ;]

    uwierzcie mi, można to inaczej załatwić, poza tym zauważcie, że w naszej armii.. jednostka ma swój żołd, ma swoje wyposażenie, i jest wszystko ok, możemy sami dokupić coś lepszego, i będzie jeszcze cudowniej.. bez zbędnego bajerowania..
    to może jeszcze nieletnich zatrudniajmy ! ?

    Zgadzam się, takie podziały to niepotrzebne przekombinowanie.
    Ludziom temat się spodobał bo zawsze to jakaś nowość ale nikt niema pomysłu na to (dobrego).

    Offline czeslav

    • Moczymorda
    • *
    • Wiadomości: 184
    • Piwa: 0
    • trollface!
    Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
    « Odpowiedź #18 dnia: Marzec 09, 2009, 21:58:59 »
    Ale czy taki podział nie będzie premiował naszej frakcji na "dzień dobry"? Przecież żadna z frakcji nie ma i kuszników i łuczników...pamiętajcie, żeby komputerowi przeciwnicy mieli w starciu z nami jakieś szanse;)

    może i masz racje, ale ja podaje propozycje dla nowej frakcji. Jeśli ktoś lubi kuszników to będzie brac kuszników, a jeśli łuczników to łuczników. dla mnie to nie ma znaczenia bo ja zawsze biore konnych :) ale jeśli chodzi o obrone zamków, to tu masz wybór. czy brac kuszników, czy łuczników. Tak jak już pisałem, jeśli wolisz łuczkików to bież łuczników. Zauważ że to drzewko rozwoju jest uniwersalne, ma i konnych i piechurów i łuczników/ kuszników.

    Offline Zovi

    • Kmieć
    • *
    • Wiadomości: 61
    • Piwa: 0
    Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
    « Odpowiedź #19 dnia: Marzec 09, 2009, 23:44:35 »
    Moim zdaniem powinny być trzy drzewka -
    Wioska

                              CHŁOP
                                  |
                          HARCOWNIK
                                  |
                            MYŚLIWY
                                  |
                             ŁUCZNIK
                                  |
                     DOBOROWY ŁUCZNIK


    WYJAŚNIENIE:
    Otóż dlatego, że z wioski generalnie ludzie byli bardzo biedni, a łuk to jest taka jedna z najtańszych broni.

    MIASTO

                                        MIESZCZANIN
                           /                                         \
                          /                                           \
                    KUSZNIK                                   PIKINIER
                       |                                 /                                  \
                       |                                /                                    \
                STRZELEC                  DOBOROWY PIKINIER         HALABARDNIK
                       |                             /        \                              | 
                       |                            /          \                             |
        DOBOROWY KUSZNIK     CHORĄŻY    SIERŻANT       DOBOROWY HALABARDNIK

    WYJAŚNIENIE:
    Ludność z miast była bogatsza od tych z wiosek, więc mogła sobie pozwolić na droższe uzbrojenie, takie jak kusza, pika, czy halabarda.
    ZAMEK


                                               PIECHUR
                                    /                                    \
                                   /                                      \
                             ZBROJNY                             KONNY
                                 |                                  /                         \
                                 |                                 /                           \
                     DOBOROWY ZBROJNY              LK. Jazda               Cięż. jazda
                                 |                         /                   \                |
                                 |                        /                     \               |
                     ELITA ZBROJNYCH       Łucz. konny  Konnica graniczna |
                                                                                                 |
                                                                                            RYCERZ
    WYJAŚNIENIE:
    Tutaj postanowiłem dodać rycerzy i żołnierzy z ich pocztu.



    Jak widać, każda grupa jest wg. mnie nie zbędna :
    Łucznicy są dobrze za pikinierów/halabardników ze względu na to że nie posiadają tarczy
    Łucznicy są słabi na kuszników, ze względu na siłę przebicia, oraz na to, że kusznicy są lepiej opancerzeni od łuczników.
    Łucznicy są dobrzy na lekka jazdę
    Łucznicy są słabi na ciężką jazdę

    Halabardnicy/pikinierzy są silni na wszelaką jazdę
    Kusznicy są silni na ciężką jazdę, oraz piechotę

    Lekka jazda jest b. dobra na kuszników
    Ciężka jazda jest dobra na Łuczników
    Ciężka jazda jest dobra na piechotę
    Ciężka piechota jest dobra na pikinierów/halabardników

    Offline Sanvean

    • Pielgrzym
    • *
    • Wiadomości: 18
    • Piwa: 0
    Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
    « Odpowiedź #20 dnia: Marzec 10, 2009, 10:59:28 »
    ........ nie wiem jak było naprawdę w średniowieczu, ale jeśli ktoś miał armię, to nie wiem czy przypadkiem im nie sponsorował uzbrojenia -.^

    ja się po babram w tym czymś :> i zrobię piękne drzewka przed i po :o

    Offline vvMARIOvv

    • Tułacz
    • *
    • Wiadomości: 4
    • Piwa: 0
    • Płeć: Mężczyzna
    Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
    « Odpowiedź #21 dnia: Marzec 10, 2009, 12:41:56 »
    Jednostki nordów:
                                       Rekrut
                                          |
                                      Piechur
                                /                   \
                    wojownik                    łowca
                 /              \                   /        \
     topornik              miecznik      łucznik      oszczepnik
          |                        |               |              |   
    Ciężki              ciężko zbrojny     dośw.*     dośw.*
    topornik              miecznik      łucznik        oszczepnik
         |                       |
    Berserker          Mistrz Miecza
                        ( albo elitarny miecznik )


    *Dośw  - Doświadczony

    Topornicy - lekko opancerzeni, ale szybko przemieszczający się wojownicy uzbrojeni w topory dwuręczne.




    Swadianie:


                                         rekrut
                                            |
                                        milicjant
                                       /          \
                            piechur             kusznik
                         /             \              \
               wiekiernik**      miecznik    ciężki kusznik
                    |               /         \                \
    ciężki wiekiernik     królewski   lekki         królewski kusznik
                              miecznik    kawalerzysta
                                                    |
                                                ciężki
                                             kawalerzysta
                                                  |
                                              Rycerz


    ** Wiekiernik to wojownik walczący maczugą z kolcami

    Nad resztą myślę jeszcze

    Offline Kuroi

    • Bywalec
    • *
    • Wiadomości: 973
    • Piwa: 0
    • Płeć: Mężczyzna
    • Who's bad? Who's bad? Who's bad?! I AM BAD!!
    Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
    « Odpowiedź #22 dnia: Marzec 10, 2009, 15:55:22 »
    Zovi, my tu gadamy o M&B a nie realiach prawdziwego świata..tu nie ma systemu papier-kamień-nożyce. Tu jazda jest dobra na wszystko i ci pikinierzy którzy w teorii powinni wygrywać z jazdą nie są wstanie nic jej zrobić(chyba ze na najwyższym poziomie - sierżant)

    Poza tym, jak już Daedalus mówił, musimy pamiętać ze jest kilka frakcji i każda ma się w czymś specjalizować.

    Offline Zovi

    • Kmieć
    • *
    • Wiadomości: 61
    • Piwa: 0
    Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
    « Odpowiedź #23 dnia: Marzec 10, 2009, 16:15:59 »
    Zovi, my tu gadamy o M&B a nie realiach prawdziwego świata..tu nie ma systemu papier-kamień-nożyce. Tu jazda jest dobra na wszystko i ci pikinierzy którzy w teorii powinni wygrywać z jazdą nie są wstanie nic jej zrobić(chyba ze na najwyższym poziomie - sierżant)

    Poza tym, jak już Daedalus mówił, musimy pamiętać ze jest kilka frakcji i każda ma się w czymś specjalizować.
    Zgadza się, ale czy nam nie zależy na tym, żeby było bardziej realistyczne to wszystko ? Po za tym padła propozycja, aby można było nadstawić pikę (tak samo jak w przypadku szarży z lancą). A specjalizacja nie będzie trudna, po prostu np. nordowie będą mieli najsilniejszą piechotę w grze - ustawi się, żeby miała najwyższy lvl, spośród wszystkich jednostek piechoty i tyle, da się im lepsze uzbrojenie i dzięki temu ta frakcja będzie się specjalizowała w piechocie. Co do chorążych i sierżantów, myślałem nad tym, żeby chorąży był słabszy od sierżanta, ale czy nie można by poświęcić tych jednej czy dwóch pikinierów, na rzecz pięknego sztandaru ? :) Można by również wprowadzić konnych chorążych, który również by byli trochę słabsi od rycerzy. Proponowałbym również, aby łucznicy byli słabiej opancerzeni od kuszników i słabsi w walce wręcz.

    Offline Kuroi

    • Bywalec
    • *
    • Wiadomości: 973
    • Piwa: 0
    • Płeć: Mężczyzna
    • Who's bad? Who's bad? Who's bad?! I AM BAD!!
    Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
    « Odpowiedź #24 dnia: Marzec 10, 2009, 16:27:39 »
    A to niby z jakiej racji? Jako że łucznik szybciej strzela to szybciej skończą mu się strzały to powinien szybciej biec do wali wręcz ;) Poza tym opancerzenie nie jest tak ważne..Nawet strzelec w byrniach nie wiele zdziała tym swoim mieczem jednoręcznym jak podskoczy mu mistrz łuku w utwardzonej skórze i z tym dwuręcznym toporem ^^

    Offline Zovi

    • Kmieć
    • *
    • Wiadomości: 61
    • Piwa: 0
    Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
    « Odpowiedź #25 dnia: Marzec 10, 2009, 19:01:58 »
    A z jakiej racji tylko łucznik ma być silny ? (z jednostek dystansowych) a kusznik nie ? Prawdą jest, że w średniowiecznej Europie główną bronią była kusza, nie łuk. Kuszy używali, chłopi, rycerstwo, wszyscy. Kusza ma większy zasięg, jak by to powiedzieć "zadaje większe obrażenia", łatwiej się jej używa i przebija zbroję, nawet płytową, czego łuk nie mógł dokonać.

    Offline czeslav

    • Moczymorda
    • *
    • Wiadomości: 184
    • Piwa: 0
    • trollface!
    Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
    « Odpowiedź #26 dnia: Marzec 10, 2009, 20:10:21 »
    to jest prawda, ale w realu. w grze jest inaczej, a nawet na odwrót. W grze zdecydowaną przewagę ma łuk, ale kusze sama w sobie nie jest zła.

    Offline pablo_80

    • Pielgrzym
    • *
    • Wiadomości: 49
    • Piwa: 0
    Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
    « Odpowiedź #27 dnia: Marzec 11, 2009, 09:44:31 »
    A z jakiej racji tylko łucznik ma być silny ? (z jednostek dystansowych) a kusznik nie ? Prawdą jest, że w średniowiecznej Europie główną bronią była kusza, nie łuk. Kuszy używali, chłopi, rycerstwo, wszyscy. Kusza ma większy zasięg, jak by to powiedzieć "zadaje większe obrażenia", łatwiej się jej używa i przebija zbroję, nawet płytową, czego łuk nie mógł dokonać.

    Ale aby wykonać kuszę, trzeba było sporo zainwestować - natomiast by 'dorobić się' łuku, wystarczyło przejść się do lasu (piszę to w dużym uproszczeniu) - dlatego uważam, że kusznicy powinni być nieco bardziej 'elitarnymi' jednostkami niż łucznicy, którzy z kolei powinni mieć przewagę i ilości (w końcu łatwiej i taniej zebrać było gromadkę ludzi umiejących strzelać z łuku niż kuszy), jak i szybkostrzelności (łucznicy angielscy wystrzeliwali bodajże do 15 strzał na minutę), stąd też moja sugestia powiększenia ilości strzał w lepszych kołczanach;)

    Offline Massai

    • Moczymorda
    • *
    • Wiadomości: 142
    • Piwa: 0
    Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
    « Odpowiedź #28 dnia: Marzec 11, 2009, 10:58:07 »
    A z jakiej racji tylko łucznik ma być silny ? (z jednostek dystansowych) a kusznik nie ? Prawdą jest, że w średniowiecznej Europie główną bronią była kusza, nie łuk. Kuszy używali, chłopi, rycerstwo, wszyscy. Kusza ma większy zasięg, jak by to powiedzieć "zadaje większe obrażenia", łatwiej się jej używa i przebija zbroję, nawet płytową, czego łuk nie mógł dokonać.

    hm, ale przecież to nieprawda...
    Kusza była elitarną bronią, była znacznie bardziej skomplikowana w budowie, przez to znaaacznie droższa.
    Dobry łuk wprawdzie to nie kijek z lasu, ale byle jaki łuk - można było tak wykonać.

    Co do zróznicowania drzewk rozwoju w zależności od pochodzenia (wioska, miasto) - moim zdaniem to zbytnie komplikowanie.
    Już teraz jest to mocno rozbudowane, pamiętajcie że nasz bohater ma ograniczoną liczbę "slotów" na rodzaje wojsk.
    Przy tak rozbudowanych drzewkach zaraz by sie okazało że jedzie bohater a z nim zbieranina najróżniejszych wojaków, po jeden-dwóch w poszczególnych stopniach...
    Pamiętajcie że realnie na to patrząc - kluczową sprawą w bitwach nie było wyszkolenie pojedynczych wojaków, a "zgranie" całego oddziału. Gra tego nie uwzględnia, więc lepiej nie dodawać czegoś takiego jak bitwa, 40 pieszych wojaków w 15 różnych "kategoriach" - i stoją karnie w szeregu jakby się znali od lat.

    Offline Sanvean

    • Pielgrzym
    • *
    • Wiadomości: 18
    • Piwa: 0
    Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
    « Odpowiedź #29 dnia: Marzec 11, 2009, 15:00:05 »
    Swadianie : (tak jest w tej chwili) (nowa jednostka)

    Swadian Recruit
            \/
    Swadian Militia    >   Swadian Skirmisher > Swadian Crossbowman > Swadian Sharpshooter
            \/
    Swadian Footman    >    Swadian Infantry > Swadian Sergeant
            \/
    Swadian Man At Arms     >   Swadian Lancer
            \/
    Swadian Knight   >  Swadian Cataphract

    Zmiany : S. Knight = tylko broń sieczna i obuchowa, brak lanc, pik itd.
    S. Lancer = nowa jednostka konna, uzbrojenie knighta, jednakże broń tylko typu lanca, pika itd.
    S. Champion = jednostka konna, uzbrojenie lepsze niż knighta (utrzymanie dwukrotnie wyższe, odpowiedni lvl), broń to bastard i tarcza


    Nordowie : (tak jest w tej chwili) (nowa jednostka)

    Nord Recruit > Nord Huntsman > Nord Archer > Nord Veteran Archer > Nord
            \/
    Nord Footman
            \/
    Nord Trained Footman
            \/
    Nord Warrior
            \/
    Nord Veteran  > Nord Berserker
            \/
    Nord Huscarl    > Odin's Rage
            \/
    Thor's Hammer


    Zmiany : N. Huscarl = tylko broń jednoręczna, broń sieczna i obuchowa, +tarcze +toporki do rzucania
    N. Berserker = tylko broń dwuręczna, broń sieczna + na 2gim slocie topory do rzucania (tylko takie porządne, np. tylko 3-4 sztuki, ale dmg. 3x taki jak te zwykłe)
    Odin's Rage = jednostka ubrana w srebrno-szarą zbroje od stóp po głowę (gdyby ktoś pomógł mi zobrazować moją myśl) z okrągłą tarczą i jednoręcznym mieczem, na drugim slocie włócznie do rzucania, jeśli to możliwe, posiadałaby ta jednostka coś w stylu peleryny koloru czarnego jak heban :]
    Thor's Hammer = jednostka ubrana podobnie jak wyżej, jednakże w wyposażeniu broni tylko dwuręczny młot


    Vaegirowie : (tak jak jest w tej chwili) (nowa jednostka)

    Vaegir Recruit
           \/
    Vaegir Footman  > Vaegir Skirmisher > Vaegir Archer > Vaegir Hunter > Vaegir Marksman
           \/
    Vaegir Veteran   > Vaegir Horseman > Vaegir Knight
           \/
    Vaegir Infantry  > Vaegir Guard > Vaegir Captain

    Zmiany : V. Hunter - nowa jednostka, byłaby ulepszeniem Vaegir Archera, zastąpiłaby Vaegir Marksmana
    V. Marksman - "nowa" jednostka, ulepszenie V. Huntera (starego Marksmana)
    V. Captain - ulepszona wersja Vaegir Guarda





    Rhodokowie : (tak jak jest w tej chwili) (nowa jednostka)

    Rhodok Tribesman > Rhodok Crossbowman > Rhodok Trained Crossbowman > Rhodok Sharpshooter
             \/
    Rhodok Spearman
             \/
    Rhodok Trained Spearman > Rhodok Pikeman > Rhodok Trained Pikeman
             \/
    Rhodok Veteran Spearman
             \/
    Rhodok Sergeant

    Zmiany : R. Sergeant = jednostka z tarczą oraz tylko bronią sieczną i obuchową
    R. Pikeman = jednostka z tarczą oraz tylko bronią kłutą (typu pika)
    R. Trained Pikeman = ulepszona wersja Pikemana (lepsza tarcza, większy np. jej resistance, oraz lepsza broń)


    Khergitowie : (tak jak jest w tej chwili) (nowa jednostka)

    Khergit Tribesman
             \/
    Khergit Skirmisher
             \/
    Khergit Horseman  > Khergit Horse Archer > Khergit Veteran Horse Archer > Khergit Mangudai
             \/
    Khergit Tarkan > Khergit Heavy Tarkan

    Zmiany : K. Mangudai = jednostka konna, będąca ulepszeniem Veteran Horse Archera, posiada lepszy łuk, oraz szybszego i cięższego konia (żeby w tłumie się nie zatrzymywał, np. Heavy Hunter)
    K. Tarkan = jednostka konna, lekkie uzbrojenie, szybki koń, broń obuchowa i sieczna głównie jednoręczna, z tarczami. (przeważnie uzbrojeni w morgenszterny)
    K. Heavy Tarkan = jednostka konna, będąca ulepszeniem Tarkana, lepsze uzbrojenie, i dodatkowe włócznie do rzucania



    to taka moja mała propozycja :>
    « Ostatnia zmiana: Marzec 11, 2009, 15:41:34 wysłana przez Sanvean »