Najnowsze newsy z naszej strony:


    Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

    Autor Wątek: Jednostki frakcji - dyskusja  (Przeczytany 36504 razy)

    Opis tematu:

    0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

    Offline Daedalus

    • Admin Emeryt
    • Błędny rycerz
    • ***
    • Wiadomości: 3917
    • Piwa: 143
    Jednostki frakcji - dyskusja
    « dnia: Marzec 09, 2009, 15:24:20 »
    W tym temacie możecie dyskutować na temat zwykłych jednostek poszczególnych frakcji - co powinno zostać zmienione, co można by dodać,  jak powinny wyglądać jednostki, jakie powinny mieć drzewka rozwoju itp. itd.

    Przypominam, że na tę chwilę jednostki w RES są wzorowane na modzie Native Improved autorstwa Cremo. Ponadto rhodoccy wojownicy zyskali jedną nową gałąź rozwoju - dotychczasowa piechota została rozbita na Pawężników i Pikinierów.

    Na początek interesuje mnie jedna ważna sprawa : jak sądzicie, czy jednostki każdej z frakcji powinny zostać rozbite na jednostki gorsze, rekrutowane we wsiach oraz na jednostki lepsze, najmowane w miastach lub zamkach? Jeżeli tak, to jak powinny wyglądać drzewka rozwoju tych jednostek?

    Offline Kuroi

    • Bywalec
    • *
    • Wiadomości: 973
    • Piwa: 0
    • Płeć: Mężczyzna
    • Who's bad? Who's bad? Who's bad?! I AM BAD!!
    Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
    « Odpowiedź #1 dnia: Marzec 09, 2009, 17:32:47 »
    Co do pytania z tym rekrutowaniem to ja bym to widział tak
    w wioskach rekrutujemy "wieśniaka" i trenujemy go do niezbyt wysokiego poziomu powiedzmy że u nordów do nordyckiego wojownika.
    Natomiast w miastach werbujemy "mieszczanina" który będzie tak samo trenowany tyle że z trochę lepszym ekwipunkiem i będzie można go "wymaxować", tj. do poziomu Huskarla. Za to z mieszczanina nie będzie można zrobić łucznika.(Powiedzmy że wieśniak musiał polować więc miał jakieś doświadczenie z łukiem natomiast mieszczanin nie)

    Podobnie w wypadku Swadii tyle ze tam to nie wieśniak może być szkolony na skirmishera tylko mieszczanin bo u nich się używa kusz(ew. można by wprowadzić bardzo słabych chłopskich łuczników)

    Żeby z balansować to wszystko można by zrobić tak że z miasta werbuje się mniej ludzi i są znacznie drożsi i na początku słabsi od wieśniaków.(poziom "mieszczanin i jeden wyżej) Bo w końcu ktoś kogo się zabrało z miejskich luksusów będzie trochę słabszy niż ktoś  kto od urodzenia musi sobie jakoś radzić. No i jeszcze Wojownicy których wyszkoliliśmy z wieśniaków powinni mieć gorszy ekwipunek od tych którzy są z mieszczuchów ;)
    « Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2009, 18:10:31 wysłana przez Kuroi Nekou »

    Offline Miziol

    • Moczymorda
    • *
    • Wiadomości: 196
    • Piwa: 0
    Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
    « Odpowiedź #2 dnia: Marzec 09, 2009, 18:02:47 »
    Ja bym sobie to tak wyobrażał: W mieście i wsiach byłyby dwa typy jednostek do najęcia: wieśniak i początkujący wojownik, z tym że w wiosce początkujących wojowników byłoby baardzo mało (max. 3 i to przy maxymalnych relacjach), a w mieście więcej (w zależności od relacji). Taki więsniak jak już mówił Kuroi, awansowałby na średnią jednostkę, a początkujący wojownik mógłby awansować na "mastera" danej frakcji.

    Offline Glaedr

    • Bywalec
    • *
    • Wiadomości: 888
    • Piwa: 5
    • Płeć: Mężczyzna
    Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
    « Odpowiedź #3 dnia: Marzec 09, 2009, 19:30:17 »
    Jak dla mnie to tak:
    1.wsie - Chłop -> Rekrut -> Piechur -> Wyszkolony Piechur
                                                      -> Chłopski łucznik
    2.miasta - Mieszczanin -> Milicja Miejska -> Wojownik -> Weteran -> Elitarny wojownik
                                                          -> Łucznik/Kusznik -> Wyszkolony Łucznik/Kusznik -> Doborowy Łucznik/Kusznik
    3. zamki - Jeździec -> Lekkozbrojny Konny -> Ciężkozbrojny Konny -> Rycerz
    Oczywiście pod wszystko podstawi się jednostki jakiejś tam frakcji tylko, że np. u Nordów nie ma jazdy ;/

    Offline pablo_80

    • Pielgrzym
    • *
    • Wiadomości: 49
    • Piwa: 0
    Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
    « Odpowiedź #4 dnia: Marzec 09, 2009, 19:50:29 »
    Taki podział jest bardzo dobry - np. ze wsi możnaby rekrutować jednostki, które będą 'lekkozbrojne', a co za tym idzie - szybsze (jakaś lekka konnica, łucznicy, harcownicy), a z miast rycerze, strzelcy, ciężka kawaleria - w mieście łatwiej zakupić zbroję, miecz, itp.

    Offline vvMARIOvv

    • Tułacz
    • *
    • Wiadomości: 4
    • Piwa: 0
    • Płeć: Mężczyzna
    Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
    « Odpowiedź #5 dnia: Marzec 09, 2009, 19:58:39 »
    A może...
    Wsie:
               Chłop
              /       \
     milicjant      łowca
        |                |
    piechur        oszczepnik
        |                     |
    doświadczony    doświadczony
    piechur               oszczepnik

    Miasta:
                        mieszczanin
                       /              \
             wojownik         łucznik/kusznik
          /           \                    |
    miecznik     włócznik       doświadczony
          |             |              łucznik/kusznik
    elitarny       elitarny                |
    miecznik     włócznik         elitarny
                                        łucznik/kusznik


    Zamki:
                giermek
                    |
                rycerz
                   |
           doświadczony
              rycerz
                  |
              sławny
              rycerz



    Offline Marat

    • Pijus
    • *
    • Wiadomości: 263
    • Piwa: 0
    Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
    « Odpowiedź #6 dnia: Marzec 09, 2009, 20:04:31 »
    Jak dla mnie to tak:
    1.wsie - Chłop -> Rekrut -> Piechur -> Wyszkolony Piechur
                                                      -> Chłopski łucznik
    2.miasta - Mieszczanin -> Milicja Miejska -> Wojownik -> Weteran -> Elitarny wojownik
                                                          -> Łucznik/Kusznik -> Wyszkolony Łucznik/Kusznik -> Doborowy Łucznik/Kusznik
    3. zamki - Jeździec -> Lekkozbrojny Konny -> Ciężkozbrojny Konny -> Rycerz
    Oczywiście pod wszystko podstawi się jednostki jakiejś tam frakcji tylko, że np. u Nordów nie ma jazdy ;/

    Ten podział mi pasuje, jednostki jazdy tylko z zamków, można by jeszcze zrobić tak że np. rekrutacja ochotnika ze wsi kosztuje 20 Denarów, z miasta 50 Denarów (ale zaczyna już z nieco lepszym wyposażeniem i na wyższym poziomie) a z zamku 120 Denarów (lepsze wyposażenie + koń + wyższy poziom).
    "– Panie Marszałku, a jaki program tej partii?
    – Najprostszy z możliwych. Bić kur... i złodziei, mości hrabio"
    ...rozmowa hrabiego Skrzyńskiego z Piłsudskim na temat możliwości założenia przez Piłsudskiego partii politycznej

    Offline mastah93

    • Tułacz
    • *
    • Wiadomości: 7
    • Piwa: 0
    Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
    « Odpowiedź #7 dnia: Marzec 09, 2009, 20:38:53 »
    Nie wiem czy moje drzewko się przyjmie. Robiłem je pod kierunkiem poszczególnych budowli.

    Offline Aradax

    • Kmieć
    • *
    • Wiadomości: 75
    • Piwa: 0
    Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
    « Odpowiedź #8 dnia: Marzec 09, 2009, 20:41:23 »
    Bardzo fajnie wyglada to u Mario tylko troche to rozbudowac zeby bylo wiecej . :)

    Z kolei u  Mastaha juz za duzo tego.

    Offline Kuroi

    • Bywalec
    • *
    • Wiadomości: 973
    • Piwa: 0
    • Płeć: Mężczyzna
    • Who's bad? Who's bad? Who's bad?! I AM BAD!!
    Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
    « Odpowiedź #9 dnia: Marzec 09, 2009, 20:41:38 »
    Nie uważasz ze templariusze to lekka przesada? I rycerze to zazwyczaj konni więc z konnego robić pikiniera to tak chyba nie bardzo....I ta gałąź z lordem też tak..nie bardzo. (to jest Moje zdanie jakby co)

    Offline czeslav

    • Moczymorda
    • *
    • Wiadomości: 184
    • Piwa: 0
    • trollface!
    Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
    « Odpowiedź #10 dnia: Marzec 09, 2009, 20:45:59 »
    mi trochę nie pasuje z miast a mianowicie:

    żołnierz
       |
      \ /

    uczeń

    żołnierz to ogólna nazwa wszystkich wojaków (współczesnych). Jest to już wojak doświadczony, z niego nie może byc ucznia. tu mi coś nie pasi

    Offline Sanvean

    • Pielgrzym
    • *
    • Wiadomości: 18
    • Piwa: 0
    Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
    « Odpowiedź #11 dnia: Marzec 09, 2009, 21:01:11 »
    NIE, NIE, NIE i jeszcze sto razy NIE...

    od kiedy to chłop, który służy w naszej armii, jest X razy słabszy od mieszczanina, który żyje w dostatku? taki chłop ma dzień w dzień siłkę na roli, a techniki też da się wyuczyć...

    nie chciałbym podziału na wieśniaka i mieszczanina jeśli chodzi o to... zwłaszcza w tym modzie, niektórym to może się podoba, ale byłoby to denerwujące, można odpowiednio rozgałęzić rozwój jednostek bez psucia tego co już piękne ;]

    uwierzcie mi, można to inaczej załatwić, poza tym zauważcie, że w naszej armii.. jednostka ma swój żołd, ma swoje wyposażenie, i jest wszystko ok, możemy sami dokupić coś lepszego, i będzie jeszcze cudowniej.. bez zbędnego bajerowania..
    to może jeszcze nieletnich zatrudniajmy ! ?

    Offline Daedalus

    • Admin Emeryt
    • Błędny rycerz
    • ***
    • Wiadomości: 3917
    • Piwa: 143
    Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
    « Odpowiedź #12 dnia: Marzec 09, 2009, 21:14:40 »
    Tak patrzę na te drzewka i coś mi się wydaje, że ktoś tu zapomniał, iż w grze istnieje kilka frakcji różniących się jednostkami. ;)

    Offline Kuroi

    • Bywalec
    • *
    • Wiadomości: 973
    • Piwa: 0
    • Płeć: Mężczyzna
    • Who's bad? Who's bad? Who's bad?! I AM BAD!!
    Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
    « Odpowiedź #13 dnia: Marzec 09, 2009, 21:16:08 »
    Fakt xD

    Sanvean, można by to zbilansować. rekruci z plebsu mają lepsze umiejętności ale gorsze(znacznie) uzbrojenie natomiast ci z miasta mają lepsze uzbrojenie ale gorsze statystyki.



    edit: zahostuj na imageshack.us to powinno być ok.
    « Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2009, 21:22:59 wysłana przez Kuroi Nekou »

    Offline czeslav

    • Moczymorda
    • *
    • Wiadomości: 184
    • Piwa: 0
    • trollface!
    Odp: Jednostki frakcji - dyskusja
    « Odpowiedź #14 dnia: Marzec 09, 2009, 21:21:06 »
    to jest moja propozycja co do "nowej kultury"




    nazwy zbrój jutro wymienie bo dzisiaj już gry nie będę odpalac...

    Rekrut: zwykłe łachy, coś takiego co rabusie noszą, kosa, pałka... w skrócie - Swadrańscy rekruci
    Piechur: już lepsza zbroja, flacion, miecz, krótki miecz
    Lekki zbrojny: to samo co ma Swadrański zbrojny
    Ciężki zbrojny: to samo co ma Swadrański rycerz
    Miecznik: taki troszkę podrasowany Nordycki wojownik, ale tylko z mieczem, bo oni czasem mają topory, ale pewny nie jestem
    Wojownik: taki Nordycki weteran
    Doś. wojownik: taki słabszy husklar, ale z taką samą zbroją i hełmem. Gorszy topór
    Strzelec: Piechur, tylko że z gorszym mieczem i z kuszą/łukiem (komputer wybiera)
    Łucznik: Nordycki łucznik
    Doś. Łucznik: Nordycki mistrz łuku
    Kusznik: Rhodocki kusznik, ale bez pawęży, w walce wręcz marny
    Doś. Kusznik: Rhodocki strzelec, ale bez pawęzy, troche lepszy w walce wręcz


    Dopiero podczas pisania co kto ma, wpadłem na pomysł przydzielenia jeszcze konnego łucznika, na wzór Khneglickiego konnego łucznika. miało by to wyglądac tak:

    łucznik ----> konny łucznik
       |
      \ /
    doś. łucznik
    « Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2009, 21:38:33 wysłana przez czeslav »