Najnowsze newsy z naszej strony:


    Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

    Autor Wątek: Konfigurowalne jednostki - dyskusja  (Przeczytany 32349 razy)

    Opis tematu:

    0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

    Offline Daedalus

    • Admin Emeryt
    • Błędny rycerz
    • ***
    • Wiadomości: 3917
    • Piwa: 143
    Konfigurowalne jednostki - dyskusja
    « dnia: Marzec 09, 2009, 15:16:17 »
    Jak już nieraz wspominałem, w modzie, po utworzeniu własnego państwa, będziemy sobie mogli wybrać kulturę naszego królestwa, czyli w skrócie to, jakie jednostki będziemy mogli rekrutować my oraz nasi lordowie. Pojawi się jeden szczególny typ jednostek, którym będziemy mogli zmieniać posiadany ekwipunek, wybierając go z puli już dostępnych, albo dokupując nowy sprzęt po zbudowaniu specjalnych budynków.

    W tym temacie możecie dyskutować na temat tego jak powinno wyglądać drzewko rozwoju konfigurowalnych jednostek, jakie powinny mieć one statystyki i umiejętności, jaki powinny posiadać początkowy ekwipunek oraz jakie przedmioty powinny się znaleźć na liście możliwych płatnych ulepszeń (a także za jaką kwotę można kupić dane ulepszenie, pamiętając o tym, że jest to jednorazowy zakup np. po kupieniu dla jednostki danego typu rumaka, będzie ów koń dostępny dla WSZYSTKICH jednostek tego typu).


    Na dobry początek drzewko rozwoju wygląda tak:

                                                        Rekrut
                                                            |
                                                        Milicjant
                                  /                                             \
                         Piechur                                             Harcownik
                 /                     \                                    /                   \
           Jeździec           Ciężki Piechur                  Kusznik                 Łucznik
               |                         |                               |                          |
           Rycerz                 Sierżant                     Strzelec              Longbowman (nad polską nazwą jeszcze się zastanawiam)


    Myślę nad wywaleniem milicjanta i w zamian za to wydłużeniu poszczególnych gałęzi o jedną jednostkę. Zastanawiałem się też nad rozbiciem gałęzi konnej na jazdę ciężką i lekką (zwiad) oraz piechoty na pikinierów/halabardników (do walki "anty-konnej") i resztę (wyposażoną w tarcze lub krótszą broń dwuręczną, jak np. młoty czy miecze dwuręczne). Ostatni z pomysłów to doczepienie do gałęzi harcowników lekką jednostkę konną wyposażoną w broń dystansową (oszczepy, łuki, lekkie kusze). Co wy na to?

    Offline Zovi

    • Kmieć
    • *
    • Wiadomości: 61
    • Piwa: 0
    Odp: Konfigurowalne jednostki - dyskusja
    « Odpowiedź #1 dnia: Marzec 09, 2009, 16:38:05 »
    TAAK ! JEstem jak najbardziej na tak. Im więcej jednostek tym lepiej. Po za tym bardziej urozmaicone jednostki, sprawią, że gra będzie jeszcze ciekawsza :)

    Offline Dzumol

    • BANITA
    • Moczymorda
    • *
    • Wiadomości: 174
    • Piwa: 0
    Odp: Konfigurowalne jednostki - dyskusja
    « Odpowiedź #2 dnia: Marzec 09, 2009, 16:54:46 »
    longbowman? Przecież to jasne- łucznik dalekosiężny
    Czasami głupota ludzka mnie przeraża! Objawia się ona najczęściej u "mroocznych" nastolatek które zakładają bezsensowane blogi w których wstawiają foty jak zamierzają sie zabic.. zazwyczaj jest tak, że
    właścicel bloga napisze że tak bog go nienawidzi nie pozwala mu sie zabić... oho trochę się rozpisałem. ale powiedzcie. Czy taką głupotę da się streścic?

    Offline Zovi

    • Kmieć
    • *
    • Wiadomości: 61
    • Piwa: 0
    Odp: Konfigurowalne jednostki - dyskusja
    « Odpowiedź #3 dnia: Marzec 09, 2009, 16:58:21 »
    Niby tak, ale to trochę głupio brzmi

    Offline Kuroi

    • Bywalec
    • *
    • Wiadomości: 973
    • Piwa: 0
    • Płeć: Mężczyzna
    • Who's bad? Who's bad? Who's bad?! I AM BAD!!
    Odp: Konfigurowalne jednostki - dyskusja
    « Odpowiedź #4 dnia: Marzec 09, 2009, 17:18:01 »
    Nie bardzo. Ja bym chyba dał go jako mistrza łuku bo nic lepszego chyba nie da rady..bo przecież nie "obsługa długiego łuku" xD
    Poza tym, longbowman nie ma żadnego związku z zasięgiem tylko z tym że obsługuje "łuk długi".

    Przede wszystkim. Polepszenie statystyk najwyższego stopnia łucznika.

    Co do wyposażenia. Może średnia cena towaru × ilość jednostek? Np. 10 łuczników × 2500 za war bow = 25000 Oczywiście to jest tylko przykład i ceny będą inne. Można by nawiązać do Jarmark moda że kupowałoby się rzeczy u różnych sprzedawców coś w stylu:
    <okno dialogowe z łuczarzem>
    kup sprzęt
    kup sprzęt dla wojska
    nie ważne

    Lub coś w tym stylu. Oczywiście wtedy ceny byłby niżesz niż u handlarzy bo łuczarz robi sprzęt sam czyli tj. coś w stylu ceny hurt/detal.

    Ja bym się zastanowił jeszcze nad stworzeniem w niektórych nacjach specjalnej gałęzi jednostek dostosowanych do ogłuszania przeciwników.

    Offline Glaedr

    • Bywalec
    • *
    • Wiadomości: 888
    • Piwa: 5
    • Płeć: Mężczyzna
    Odp: Konfigurowalne jednostki - dyskusja
    « Odpowiedź #5 dnia: Marzec 09, 2009, 19:33:16 »
    Ja bym może dodał jeszcze przy piechocie pałkarzy, a potem elitarnych pałkarzy. W Nativie jakoś nie widziałem jakichkolwiek jednostek do ogłuszania ;/

    A całe drzewko Manhunterów to co?
    « Ostatnia zmiana: Marzec 10, 2009, 20:12:15 wysłana przez Daedalus »

    Offline pablo_80

    • Pielgrzym
    • *
    • Wiadomości: 49
    • Piwa: 0
    Odp: Konfigurowalne jednostki - dyskusja
    « Odpowiedź #6 dnia: Marzec 09, 2009, 19:47:00 »
    A mi przyszedł do głowy taki pomysł - nie wiem czy dałoby się to zaimplementować, bo nie znam się na 'wnętrznościach' gry;) - ale może jednolite uzbrojenie jednostek wpływałoby na podwyższenie morale oddziału? Na pewno jeden łucznik widząc, że koledzy mają takie samo wyposażenie, byłby mniej zazdrosny i nie siałby fermentu;)

    Offline Sanvean

    • Pielgrzym
    • *
    • Wiadomości: 18
    • Piwa: 0
    Odp: Konfigurowalne jednostki - dyskusja
    « Odpowiedź #7 dnia: Marzec 09, 2009, 20:49:43 »
    hmm
    a co może tak?

    Kusznik -> Snajper
    Łucznik -> Strzelec

    nie kojarzę dokładnie słowa sharpshooter, ale to chodzi o strzelca..
    sharpshooter prawie to samo co marksman.. tyle że np. vaegirowie, mają marksmanów (łuk) a rhodoccy mają sharpshooterów (kusza)

    w średniowieczu, to było tak, że stało 200+ łuczników, przed nimi piechota, i Ci łucznicy siali deszcz strzał sięgający 150+ metrów, gdy waliło ich 200 naraz, seriami, dużo osób ginęło w zwartych szykach wroga.. 150 metrów, dziś sprinter przebiegnie 100 metrów w 9.6 sekundy.. narzućmy mu jeszcze 30kg ekwipunku, no to myślę, że 100 metrów.. to mu zajmie 25-35 sekund? nigdy nie biegałem, więc to przypuszczenie, po takiej przebieżce raczej zmęczy się szybko.. w jaki sposób anglicy rozwalali francuzów? proste, łucznictwo :> zawsze, w każdej grze, i nie tylko, łucznik powinien jeśli nie ma, powinien mieć przewagę.. ;] nawet nie chodzi o celność, ale Ci łucznicy NPC, strzelają z taką prędkością, jak ja naciągam kuszę.. co trochę dziwne jest..

    może jutro trochę pomyślę na temat jednostek, drzew jednostek.. lubię się zajmować tamtymi czasami ^^


    Offline Petros

    • Moczymorda
    • *
    • Wiadomości: 102
    • Piwa: 0
    • Płeć: Mężczyzna
    Odp: Konfigurowalne jednostki - dyskusja
    « Odpowiedź #8 dnia: Marzec 09, 2009, 22:20:37 »
    Mam pytanie co do kultur, a mianowicie: kulturę wybierać będziemy dla danego zamku/wsi/miasta czy dla królestwa jako całości? bo jak dla całości to lipa bo będziemy skazani na jeden typ jednostek np tylko swediańskie bez możliwości posiadania huskarlów.

    Kiedyś wspominałeś w tym dłuuugim temacie że dojdą 2 nowe frakcje: zakonne świętoszki i bandyci, to nadal aktualne?   

    Offline Daedalus

    • Admin Emeryt
    • Błędny rycerz
    • ***
    • Wiadomości: 3917
    • Piwa: 143
    Odp: Konfigurowalne jednostki - dyskusja
    « Odpowiedź #9 dnia: Marzec 09, 2009, 22:30:34 »
    Kulturę wybiera się dla całego królestwa. Inne jednostki będzie można najmować w wioskach. Już wcześniej mówiłem o tym, że w każdej wiosce będzie można nająć albo jednostki z frakcji, która aktualnie jest w posiadaniu danego lenna (czyli z nowych osadników), albo z frakcji oryginalnej ("rdzenni" mieszkańcy z frakcji, która posiadała to lenno w czasie rozpoczęcia gry). Może jeszcze to trochę pozmieniam, by nie można sobie było urządzać takiego koncertu życzeń. ;)

    Bandyci będą. Krzyżowcy pewnie też.

    Offline czeslav

    • Moczymorda
    • *
    • Wiadomości: 184
    • Piwa: 0
    • trollface!
    Odp: Konfigurowalne jednostki - dyskusja
    « Odpowiedź #10 dnia: Marzec 10, 2009, 16:30:28 »
    A co do wyboru kultury to ja mam pytanie:

    Jeśli początkowo wioska będzie należec do Vaegirów, a potem Nordowie przejmą tą wioskę, to czy po przejęciu jej przez nas będzie można rekrutowac i Vaegirów, i Nordów i naszą kulturę?

    Offline Kuroi

    • Bywalec
    • *
    • Wiadomości: 973
    • Piwa: 0
    • Płeć: Mężczyzna
    • Who's bad? Who's bad? Who's bad?! I AM BAD!!
    Odp: Konfigurowalne jednostki - dyskusja
    « Odpowiedź #11 dnia: Marzec 10, 2009, 16:33:16 »
    Przecież jest napisane jak byk że będzie można wybrać kogo się rekrutuje...

    Offline czeslav

    • Moczymorda
    • *
    • Wiadomości: 184
    • Piwa: 0
    • trollface!
    Odp: Konfigurowalne jednostki - dyskusja
    « Odpowiedź #12 dnia: Marzec 10, 2009, 16:45:30 »
    no niby tak, ale Dedal pisał że nowych mieszkańców i rdzennych mieszkańców. Nie wiem czy do nowych się zaliczają ci co już byli tuż przed nami (Nordowie) czy my. Fajnie by było z jednej wioski rekrutowac trzy różne frakcje :)

    Offline Daedalus

    • Admin Emeryt
    • Błędny rycerz
    • ***
    • Wiadomości: 3917
    • Piwa: 143
    Odp: Konfigurowalne jednostki - dyskusja
    « Odpowiedź #13 dnia: Marzec 10, 2009, 20:09:16 »
    Cytat: CZYTAMY ZE ZROZUMIENIEM!
    Już wcześniej mówiłem o tym, że w każdej wiosce będzie można nająć albo jednostki z frakcji, która aktualnie jest w posiadaniu danego lenna (czyli z nowych osadników), albo z frakcji oryginalnej ("rdzenni" mieszkańcy z frakcji, która posiadała to lenno w czasie rozpoczęcia gry).

    Offline Arcylisz

    • Gawędziarz
    • *
    • Wiadomości: 1172
    • Piwa: 0
    • Płeć: Mężczyzna
    Odp: Konfigurowalne jednostki - dyskusja
    « Odpowiedź #14 dnia: Marzec 15, 2009, 14:34:55 »
    Odnośnie tego longbowmana zawsze można go nazwać elitarnym łucznikiem. Wogóle jak będzie mi się chciało to pomyślę i podrzucę pomysł na drzewko, ale generalnie jestem za rozbiciem kawalerii i piechoty na ciężką i lekką.