Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: RES Mod (w przygotowaniu)  (Przeczytany 112240 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Daedalus

  • Admin Emeryt
  • Błędny rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 3915
  • Piwa: 142
Odp: RES Mod (w przygotowaniu)
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 22, 2008, 11:14:06 »
O przedmioty - uzbrojenie i pancerze - proszę się nie martwić, bo jest tego sporo do wolnego wykorzystania w OSP: The Open Source Project, a pewnie i do Talaka się zgłoszę z prośbą o jego świetny ekwipunek (były tam hełmy z koronami). Toteż z całą pewnością znajdzie sie coś godnego króla. ;)

Offline Credo

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 350
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kaizoku Onii, Ore Wa Naru!
Odp: RES Mod (w przygotowaniu)
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 22, 2008, 14:24:39 »
Polecam też rzeczy luigiego - naprawdę super ;). Hmm, czy będą też w RES'ie  bannery (flagi, np. kopia, a na niej flaga np. Vaegirów lub lorda)?
Pozdrawiam
Credo
Japońsko-murzyński twardziel, sądząc po avatarze i sygnaturce.

Offline Daedalus

  • Admin Emeryt
  • Błędny rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 3915
  • Piwa: 142
Odp: RES Mod (w przygotowaniu)
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 22, 2008, 14:33:41 »
Problem w tym, że taka flaga na kopii musiałaby poddawać się prawom fizyki, gdyż inaczej dziwnie by wyglądała. Jak ktoś coś takiego zrobi, to z chęcią to zamieszczę. :P Czyli prościej - nie będzie.

Offline Messer

  • BANITA
  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: RES Mod (w przygotowaniu)
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 22, 2008, 14:38:24 »
Daedalusie a czy można by stworzyć zupełnie nowy system formacji czyli np. pikinierzy stawali by z pikami na sztorc a konnica nadziewała by sie na nich jak piechociarze na lance, mur tarcz, piechota zwarta podążała by do przodu z tarczami jedna obok drugiej i  co najważniejsze żaden wojak by się niewyłamywał z szeregu, możliwość strzelania  z kuszy opartej na pawęzi tak jak było to w rzeczywistości.

Możliwośc wydawania komendy Fire i wszyscy stralają/rzucają jednocześnie,a potem Fire at will(wiadomo).

Gdzieś obiiło mi się o oczy ze można rekrutować 5 - 6 jeźdźców by byli naszą przyboczną gwardia i na polu bitwy osłaniali by nas.

Dodanie morale uważam za niezbędne jak i również zachęcanie uciekających jednostek do walki(jakieś krzyki typu wracać psy, walczyć bękarci), przydała by sie też możliwość zmęczenia(no bo ile można biegać po polu bitwy bez zadyszki)

Możliwość "wypuszczania" jednostek wraz z kapitanem(kapitanem jest jeden z wojaków o wyższym stopniu zaawansowania lecz o tej samej klasie) na patrol tak jak w modzie The Eagle And The Radian Cross.

Ale ogólnie pomysł świetny i na coś takiego właśnie czekałem.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 22, 2008, 14:50:59 wysłana przez Messer »

Offline Pifcio

  • Najemnik
  • *
  • Wiadomości: 2212
  • Piwa: 4
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: RES Mod (w przygotowaniu)
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 22, 2008, 15:06:13 »
Narazie to co zrobiłeś Daedalus dla m&b było świetne, więc jak sądze i to będzie pewnym przełomem dla tej gry....tylko nie zagalopuj się, bo stworzysz dwójke...:)

Offline Calathar

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: RES Mod (w przygotowaniu)
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 22, 2008, 15:07:27 »
co do kopi z proporczykiem,to nawet jesli nie poddaja sie owe proporczyki prawom fizyki (vide HYW) to i tak wygladaja o niebo lepiej niz standartowe kije z grotem na koncu ;)
a co do skryptow na morale,to o ile nie zostana dopracowane to uwazam je za nieudane i nie realistyczne

Offline Credo

  • Opój
  • *
  • Wiadomości: 350
  • Piwa: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kaizoku Onii, Ore Wa Naru!
Odp: RES Mod (w przygotowaniu)
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 22, 2008, 18:40:39 »
O dałoby się zrobić rozpudowane plądrowanie wioski? Np. dobicie razem z wojakami wszystkich mieszkańców, zniewolenie ich i palenie domów :D
Działyby się w nocy, kiedy mieszkańcy wieszają na wsi pochodnie aby było jaśniej - bierzesz jedną i chajta na chaty! :D
Jednak sądzę, że się nie da. Miło by było patrzeć jak wiocha płonie a mieszkańcy uciekają z chatek!
Polecam Ci jeszcze Daedalusie dodanie nowych odgłosów, animacji i muzyki do moda ;)
Pozdrawiam.
Credo
Japońsko-murzyński twardziel, sądząc po avatarze i sygnaturce.

Offline Daedalus

  • Admin Emeryt
  • Błędny rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 3915
  • Piwa: 142
Odp: RES Mod (w przygotowaniu)
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 22, 2008, 21:32:39 »
Dobra, nie przesadzajcie już. Moje umiejętności tworzenia skryptów są bardzo ograniczone, więc na jakieś rewolucje w mechanice gry raczej nie liczcie.

Cytuj
Daedalusie a czy można by stworzyć zupełnie nowy system formacji

Możliwośc wydawania komendy Fire i wszyscy stralają/rzucają jednocześnie,a potem Fire at will(wiadomo).

Pewnie można coś takiego zrobić, ale... patrz nieco wyżej. ;)

Cytuj
Gdzieś obiiło mi się o oczy ze można rekrutować 5 - 6 jeźdźców by byli naszą przyboczną gwardia i na polu bitwy osłaniali by nas.

Gdzie coś takiego widziałeś?

Cytuj
Możliwość "wypuszczania" jednostek wraz z kapitanem(kapitanem jest jeden z wojaków o wyższym stopniu zaawansowania lecz o tej samej klasie) na patrol tak jak w modzie The Eagle And The Radian Cross.

Podobny skrypt (a może ten sam) został gdzieś udostępniony i w sumie nie byłoby problemu go zaimplementować. Nie wiem tylko, czy jest sens, skoro już można najmować lordów oraz towarzyszy mianować kapitanami i wydawać im rozkazy (czyli coś takiego jak patrol). Chyba za dużo by tego było.

Cytuj
Narazie to co zrobiłeś Daedalus dla m&b było świetne, więc jak sądze i to będzie pewnym przełomem dla tej gry...

Taaaa, przełomem... :D To nie będzie zbyt nowatorski mod raczej - kompilacja kilku większych skryptów od uzdolnionych skrypciarzy z forum Taleworlds, moje poprawki oraz trochę moich własnych skryptów i zmian. Garść (spora) nowych przedmiotów, nowe tekstury i nowe flagi. Żadnych rewolucyjnych zmian, jedynie rozbudowa tego, co już jest.

Cytuj
co do kopi z proporczykiem,to nawet jesli nie poddaja sie owe proporczyki prawom fizyki (vide HYW) to i tak wygladaja o niebo lepiej niz standartowe kije z grotem na koncu ;)

Hmmmm, nawet nie wiedziałem, że takie są. Zapytam twórców, czy mogę wykorzystać te modele i może wrzucę je  - odpowiednio oteksturowane - do mojego moda. Problem tylko w tym, że takie kopie mają sens chyba tylko jeśli chodzi o lordów. Jednak znowu lordowie z kopiami byliby prawie bezużytecznii (często nie zmieniają broni, gdy ktoś strąci ich z konia). Jeszcze się zastanowię.

Cytuj
O dałoby się zrobić rozpudowane plądrowanie wioski?

Na mnie nie patrz... :D Animacji też jeszcze nie dotykałem, więc nie wiem z czym to się je. Muzyka to prawa autorskie, ale może uda się coś wykombinować.


Tak jeszcze sie pochwalę, że udało mi się przygotować dzisiaj dość fajny system wypowiadanych na głos rozkazów. Na początku gry można sobie wybrać (zaraz po wyborze płci) pochodzenie, co będzie miało wpływ tylko i wyłącznie na głos (i akcent) wypowiadanych rozkazów. Przed wyborem będzie też możliwość przetestowania głosu na kilku próbkach, a jeśli i tak w czasie późniejszej gry głos nam się przestanie podobać, to można go zmienić przez zmianę kultury własnego państwa (mogę też dodać specjalne menu tylko do zmiany głosu). Obecnie mam cztery świetne głosy,wszystkie wypowiadające komendy po angielsku. Jeden dla Vaegirów (akcent wschodnioeuropejski), jeden dla Khergitów (na razie arabski, ale zmienię na mongloski), dla Swadian (akcent trochę niemiecki) i ogólny (taki czysto angielski). Wszystkie brzmią świetnie i wierzcie mi na słowo, że takie zwykłe "Chaaaaargeee!!!" na polu bitwy może dać niezłego kopa i dodać grze sporo klimatu. :) Problem jednak w tym, że próbki powycinałem z Medieval 2. Co prawda to tylko kilka dźwięków na tysiące w grze zawartych i raczej nikt nie powinien się czepiać, no ale wolałbym mieć własne próbki... Więc jeszcze nie wiem jak z tym będzie w finalnej wersji.

Drugą ważniejszą rzeczą, jaką dziś dodałem, jest skrypt posiłków, którego autorem jest Zaitenko. Polega on na tym, że gdy garnizon miasta lub zamku zostanie znacznie uszczuplony, to z okolicznych wiosek wyruszają posiłki, by go wzmocnić i by w mieście lub zamku nie było tylko kilku obrońców. Jeszcze nie sprawdziłem go w grze, ale powinien działać świetnie.

« Ostatnia zmiana: Grudzień 22, 2008, 21:48:39 wysłana przez Daedalus »

Offline Szwejk

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Shinpū tokubetsu kōgekitai
Odp: RES Mod (w przygotowaniu)
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 22, 2008, 21:55:41 »
Ładnie się zapowiada.

A tak swoją drogą, jak wygląda sprawa formacji? Światek moderski wymyślił coś z tym? Mur tarcz i tym podobne byłby świetn

Offline Daedalus

  • Admin Emeryt
  • Błędny rycerz
  • ***
  • Wiadomości: 3915
  • Piwa: 142
Odp: RES Mod (w przygotowaniu)
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 22, 2008, 22:10:45 »
Sprawa wygląda tak, że skrypty formacji (czworobok, linia, klin) są. Plus jest taki, że ładnie wyglądają. Minus jest taki, że są cholernie zabugowane. Dla przykładu jeźdźcy zsiadają ze swych koni tylko po to, by dołączyć do formacji piechoty. Formacje też trochę dziwnie się zachowują.

Powstał też skrypt uderzania tarczą i wprowadzono go również dla AI. Jednak w walce, zwłaszcza przy oblężeniach, wypada to tragicznie. Ponadto dość często AI trafia tarczami swych sojuszników, miast wroga.

Słyszałem też o skrypcie ściany włóczni, który jest zabójczy dla konnicy. Problem z nim jest taki, że jest zabójczy nawet wtedy, gdy konnica zaatakuje taką ścianę z boku lub od tyłu (sic!). Oddział ciężkiej konnicy zdziesiątkowany w wyniku samobójczej szarży na tyłki włóczników - to musi wyglądać świetnie! :D

Offline Messer

  • BANITA
  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: RES Mod (w przygotowaniu)
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 23, 2008, 09:05:11 »
Co do Straży Przybocznej składającej się z dobrze wyszkolonych jeźdźców z kuszami którzy podczas srogich bitew osłaniają przywódce, to widziałem  coś takiego na youtubie wyglądało to mniejwięcej tak ze częśc konnicy szarżowała, a przy wodzu została garstka 6 czy 5 jeźdźców wyglądających jednakowo i podczas walki trzymali się bardzo blisko, mieli charakterystyczne "chorągiewki"  na plecach, coś w rodzaju husarskich "skrzydeł" tylko w werski azjatyckiej, sam wódz niewalczył tylko jezdził a ochrona robiła brudną robote. Poszukam na youtube i  wrzuce link.

Proporczyki można zapożyczyć od tzw. Standard Baerów z modu The Eagle And... lub od jeźdżców z RoK, tylko nie są one powiewajacymi na wietrze flagami lecz nakrochmalonymi do granic możliwośći prześcieradłami z nadrukiem ;), które są zawsze w tej samej pozycji.

Można też dodać nowy system zadawania ciosów, ja go nazywam "renesansowym" bo przypomina mi system walki rapierem(cios z za głowy z zastawą, lub cięcie szablą pionowo od dołu lub od góry z konia) jest on oczywiście w modzie The Eagle ...

A opcja wysyłania grupek liczących 15 - 20 wojaków na patrol jest przydatną rzeczą, niedosyć ze mogą ostrzec nas o nadciągających wrogach, ale też zatrzymać  kampanie kilku lordów, zazwyczaj taka grupka ucieka bo 20 jeźdźców ma prędkośc na mapie około 7 żaden lord ich niedogoni, a gdy walczymy gdzies na naszej ziemi taki patrol dołącza się do bitwy i czasami moze przesądzić o zwyciestwie.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2008, 09:29:56 wysłana przez Messer »

Offline Rhobar

  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 219
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: RES Mod (w przygotowaniu)
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 23, 2008, 11:19:05 »
Przeczytałem wszystko i mam pewien pomysł ...

Kopie, może zrobić też rodzaj kopii obuchowych? Np zamiast ostrego zakończenia, głowa barana (jak w przypadku teranów)

Co do systemu morale ... klapa ;/ chyba nikt nie lubi biegać za wrogiem .

Zbroje i ogólny ekwipunek, jak dobrze pamiętam w modze TLD, lepszy ekwipunek pojawia się z czasem, bowiem irytuje mnie to iż od razu można kupić sobie wspaniały ekwipunek, a moim skromnym zdaniem fajne jest to, aby zdobyć lepszy ekwipunek trzeba było odczekać sporo czasu.
Co do ekwipunku to podobały mi się unikatowe rzeczy w modzi The Band Warriors (czy jakoś tak).


Deadalus'ie bardzo chciał bym wprowadzić swojego bohatera, mam napisać jego historie? W czym miał by być dobry ? Nie mam pojęcia o czym chodzi w tym kodzie linii twarzy ...
« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2008, 11:21:29 wysłana przez Rhobar »

Offline Pablo77

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 977
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • |\/|00j $$w33t4$|\|y i loofC14nY B3nD!!!!1111 :*:*
Odp: RES Mod (w przygotowaniu)
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 23, 2008, 11:48:38 »
Co do Straży Przybocznej składającej się z dobrze wyszkolonych jeźdźców z kuszami którzy podczas srogich bitew osłaniają przywódce, to widziałem  coś takiego na youtubie wyglądało to mniejwięcej tak ze częśc konnicy szarżowała, a przy wodzu została garstka 6 czy 5 jeźdźców wyglądających jednakowo i podczas walki trzymali się bardzo blisko, mieli charakterystyczne "chorągiewki"  na plecach, coś w rodzaju husarskich "skrzydeł" tylko w werski azjatyckiej, sam wódz niewalczył tylko jezdził a ochrona robiła brudną robote. Poszukam na youtube i  wrzuce link.
To była starsza wersja M&B tam można było wydawać osobne rozkazy bohaterom, więc po prostu dał rozkaz szarży, a bohaterom "Follow Me!". Takie jest chyba jedyne wytłumaczenie, bo spotkałbym się już z tym modem.
Zapoznaj się z treścią regulaminu forum mówiącą o wysokości całej sygnatury. // Kalpokor

Offline slimak78

  • Pijus
  • *
  • Wiadomości: 215
  • Piwa: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: RES Mod (w przygotowaniu)
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 23, 2008, 12:06:43 »
"Companions" to była bardzo fajna opcja, nie wiem dlaczego ją usunęli :-/  W sumie, mógłbyś dodać bo nawet nie wiem jak wydawać bohaterom rozkazy, czy są podporządkowani pod piechotę czy łuczników.

Offline Movart

  • Administrator
  • Gawędziarz
  • ***
  • Wiadomości: 1072
  • Piwa: 141
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: RES Mod (w przygotowaniu)
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 24, 2008, 11:39:55 »
No więc tak.. moja postać nazywa się Sir. Renar. Był wasalem w wojnie Swadiańsko- Nordyckiej, jako kapitan 3 Pułku Kawalerii Swadiańskiej. Wychowywał się w wiosce pod Suno, polował i ćwiczył z Ojcem. Miał wyjątkowy talent do łuku prawie zawsze trafiał. Jego ojciec był Marszałkiem Swadii. Gdy Renar dorastał, stawał się zręczniejszy i coraz mądrzejszy. Do każdego podchodził z rezerwą, był pomocny i odważny, prawie nigdy się nie poddawał. Miał bardzo dobrze rozwiniętą inteligencję i zręczność. Gdy w końcu nastał ten czas, zwerbowano go do Armii Swadiańskiej. Kupił ekwipunek:łuk, naostrzone strzały, miecz, tarcza i lekko opancerzony koń. Nastał czas wojny, rozbrzmiały w miastach Swadii bębny wojenne, zbierano armię by ruszyła na osłabionych Nordów. Wojna trwała długo... Ostatnia największa bitwa pod Tihr właśnie się kończyła, już król Swadii (nie pamiętam jak się zwał) podniósł sztandar, zaczął mordować jeńców wojennych, Ojciec Renara sprzeciwił się mu.. i stało się, Król zabił swego Marszałka. Renar zobaczywszy to, gdy walczył na ulicach miasta,nagle ze swoim pułkiem zaczął obraniać Tihr, aby zemścić się na Królu. Długo nie trwało i Tihr było znowu bezpieczne.Po bitwie Nie wiedział co robić dalej,wyruszył w stronę państwa Kherightów. Po kilku miesiącach wędrówki natknął się na prawowitą królową Swadii, i przyłączył się do niej. Razem walczą o Nową Swadię.

Renar.. w dorosłości miał rysy araba, małe smukłe wąsy i krótka czarna broda. Włosy długie, poczochrane równierz czarne. Zbroja lekka, z Sztandarem na piersi. Hełm Khergicki z kosmykiem włosa końskiego na czubie. Buty równierz skórzane. Zawsze mówił z dumą.

Lekko się rozpisałem mam nadzieję że dobrze :)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 24, 2008, 11:47:54 wysłana przez Movart »