Najnowsze newsy z naszej strony:


    Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

    Autor Wątek: Tworzenie mapy! Poradnik dla The Deluge  (Przeczytany 41716 razy)

    Opis tematu:

    0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

    Offline Oktawian

    • Powabna baletnica
    • Zbrojny
    • *
    • Wiadomości: 2494
    • Piwa: 96
    • Płeć: Mężczyzna
    Odp: Tworzenie mapy! Poradnik dla The Deluge
    « Odpowiedź #120 dnia: Sierpień 11, 2015, 02:32:16 »
    Jeśli ktoś ma jakąś mapę do przesłania to proszę to zrobić jak najszybciej do mnie. Oczywiście jeśli chce żeby znalazła się ona w kolejnym patchu. Wiem, ze na niektórych eventach były nowe i dość fajne mapy, więc szkoda byłoby żeby się zmarnowały.

    Offline Oktawian

    • Powabna baletnica
    • Zbrojny
    • *
    • Wiadomości: 2494
    • Piwa: 96
    • Płeć: Mężczyzna
    Odp: Tworzenie mapy! Poradnik dla The Deluge
    « Odpowiedź #121 dnia: Sierpień 23, 2015, 15:07:30 »
    Przed następnym patchem postawiliśmy sobie kilka celów jeśli chodzi o mapy.

    - pozbycie się najgorszych map (w oparciu o ankietę Irgena i własne odczucia).
    - zmniejszenie ilości nowych drzew na mapach w celu poprawienia płynności gry.
    - stworzenie kilku miejskich map przy wykorzystaniu nowych kamienic. Bamboo, Mudin i Jakub zrobili kilka bardzo fajnych map.
    - poprawienie grywalności na niektórych mapach.
    - zrobienie listy osób, które pracowały przy mapach

    Jeśli macie chwilę to możecie podać własne typy map do wywalenia. Map, które w żaden sposób nie pasują do moda, są brzydkie lub po prostu zupełnie niegrywalne. Jeśli chodzi o poprawę grywalności to dotykamy tylko tych map, które maja potencjał, ale są rzadko grane. Tutaj przykładem może być Port i Dom nad Rozlewiskiem. 

    Offline JakubII

    • Moczymorda
    • *
    • Wiadomości: 171
    • Piwa: 11
    • Płeć: Kobieta
      • 9
    Odp: Tworzenie mapy! Poradnik dla The Deluge
    « Odpowiedź #122 dnia: Sierpień 23, 2015, 23:34:51 »
    Jak dla mnie jedyne gorsze mapy to Krasinów, Coast, Leśniczówka, Fort i to miasto wzorowane na total wara, większość map jest ok mimo, że ludzie rzadko na nich grają.
    (click to show/hide)

    Offline Dawry

    • Moczymorda
    • *
    • Wiadomości: 194
    • Piwa: 9
    • Płeć: Mężczyzna
    Odp: Tworzenie mapy! Poradnik dla The Deluge
    « Odpowiedź #123 dnia: Sierpień 24, 2015, 00:32:06 »
    Podbijam posta wyżej. Zwłaszcza co do pierwszych dwóch i właśnie tego miasta ala Total War.
    Co do map granych rzadko to są to w głównej mierze wszystkie mapy Warfare (poza Kircholmem i czasami Tczewem), które wykorzystywane są praktycznie tylko na eventy.
    Może to zabrzmi dla niektórych lekko irracjonalnie, ale proponowałbym wyrzucenie z map pod bitwę wszelkich map z bramami i palisadami np. Nobleman's Manor Czy Manor. Przy 5 minutowym czasie bitwy, połowę tego czasu zajmuje rozwalenie bramy lub dobiegnięcie do tylnych drzwi i rozwalenie ich.
    Jeszcze o bugach na mapach:
    Chreptiów - drabiny się nie podnoszą
    Rebel Camp - nie można wykonać żadnej interakcji z armatką na wieżyczce.

    Offline Oktawian

    • Powabna baletnica
    • Zbrojny
    • *
    • Wiadomości: 2494
    • Piwa: 96
    • Płeć: Mężczyzna
    Odp: Tworzenie mapy! Poradnik dla The Deluge
    « Odpowiedź #124 dnia: Sierpień 25, 2015, 11:54:37 »
    Co myślicie o takim zestawieniu? Coś byście dodali?

    Do wywalenia/zablokowania w menu wyboru:
    Krasinów,
    Miasto
    Wybrzeże
    Inflanty
    Napad na Karawanę
    Moskalski Gród (?)
    Stary Gród (?)
    Wschodnie Kresy (?)
    Fortyfikacje na Siczy (?)

    Wyłączenie trybu bitwy:
    Leśniczówka
    Fort
    Chocim
    Hadiacz
    Wacławów
    Klasztor w Brodnie
    Zbaraż
    Orle Gniazdo
    Samotny Zamek
    Zamek na Wzgórzu
    Dworek Szlachecki (?)

    Wyłączenie trybu inwazji:
    Opactwo
    Ruiny
    Zajazd
    Miasto "Nostalgia"
    Moczary

    Wyłączenie trybu oblężenia:
    Wschodnie kresy

    Offline Dawry

    • Moczymorda
    • *
    • Wiadomości: 194
    • Piwa: 9
    • Płeć: Mężczyzna
    Odp: Tworzenie mapy! Poradnik dla The Deluge
    « Odpowiedź #125 dnia: Sierpień 25, 2015, 12:35:46 »
    Fortyfikacje na Siczy, Moskalski i Stary Gród mogą zostać. W Starym Grodzie można przenieść spawn broniących się do wieży kamiennej i umieścić na tej wysokiej drewnianej wieży armatkę dla urozmaicenia. Brama zawsze pada na początku, a wtedy sypią się spawnkille.
    Co do wyłączenia bitwy to poza dworkiem szlacheckim jeszcze zwykły dworek ;)

    Offline Wachmistrz_BambooPL

    • Pielgrzym
    • *
    • Wiadomości: 15
    • Piwa: 6
    • Płeć: Mężczyzna
    Odp: Tworzenie mapy! Poradnik dla The Deluge
    « Odpowiedź #126 dnia: Sierpień 25, 2015, 12:45:19 »
    Nie rozumiem jednego ,przecież na inwazji Fortyfikację na Siczy i Napad na Karawnę dobrze się sprawują :( ,jesli będzie serwer dla inwazji. Nawet Karawana była wybierana podczas bitew i grana. Co do Inflantów, mapa jest dobra(zabierzcie tę/tą wiezyczkę i tyle) ,ale dla duzej liczby graczy. Miasto chodzi Ci o "Stare Miasto"? Mapa jest ok ,ale dla większej ilosci graczy(którzy podobno mają przybyć z steamem).  Zgadzam sie, ze "Stare Miasto" jest trudne,by gracze przetrwali chociaz do 4 rundy, inwazji botów...
    « Ostatnia zmiana: Sierpień 25, 2015, 12:56:24 wysłana przez Wachmistrz_BambooPL »

    Offline JakubII

    • Moczymorda
    • *
    • Wiadomości: 171
    • Piwa: 11
    • Płeć: Kobieta
      • 9
    Odp: Tworzenie mapy! Poradnik dla The Deluge
    « Odpowiedź #127 dnia: Sierpień 25, 2015, 12:49:15 »
    Wyłączyć z trybu bitwy można jeszcze Battle Royale, mapa nadaje się bardziej na last man sojusz niż na bitwę.
    (click to show/hide)

    Offline Oktawian

    • Powabna baletnica
    • Zbrojny
    • *
    • Wiadomości: 2494
    • Piwa: 96
    • Płeć: Mężczyzna
    Odp: Tworzenie mapy! Poradnik dla The Deluge
    « Odpowiedź #128 dnia: Sierpień 25, 2015, 18:00:39 »
    Nie rozumiem jednego ,przecież na inwazji Fortyfikację na Siczy i Napad na Karawnę dobrze się sprawują :( ,jesli będzie serwer dla inwazji. Nawet Karawana była wybierana podczas bitew i grana. Co do Inflantów, mapa jest dobra(zabierzcie tę/tą wiezyczkę i tyle) ,ale dla duzej liczby graczy. Miasto chodzi Ci o "Stare Miasto"? Mapa jest ok ,ale dla większej ilosci graczy(którzy podobno mają przybyć z steamem).  Zgadzam sie, ze "Stare Miasto" jest trudne,by gracze przetrwali chociaz do 4 rundy, inwazji botów...

    Fortyfikacje na Siczy- mój błąd. Nie powinno być tej mapy na liście. Karawana potrzebuje małych popraw i dopóki ich ktoś nie zrobi to wolałbym jej nie zostawiać. Inflanty to mapa na którą skarżyło się sporo osób. Sam mam do niej mieszane uczucia więc jest jedną z pierwszych map do "odstrzału". Nie chodzi o "Stare Miasto" tylko o mapę " miasto" w typie Total War.

    Czekam na opinie innych osób. Jeśli chodzi o optymalizacje to...pozbyłem się w nocy z najczęściej granych map większość nowych drzew. To właśnie one były odpowiedzialne za spadki FPS. Bardzo dużo modeli zostało wywalonych z Portu, który po wielu zabiegach w końcu powinien stać się grywalną mapą. Wywaliłem większość modeli tła zastępując je " fejkami", usuwałem co się da i zastępując to mniej obciążającymi modelami.

    Offline Muzg

    • Moczymorda
    • *
    • Wiadomości: 125
    • Piwa: 23
    • Płeć: Mężczyzna
    Odp: Tworzenie mapy! Poradnik dla The Deluge
    « Odpowiedź #129 dnia: Październik 03, 2015, 13:19:43 »
    Zamek Wyszogrodzki
    (click to show/hide)
    - Muzgu co będziemy robić dziś w nocy?
    - To samo co zawsze, spróbujemy przejąć władze nad Delugem!

    Offline Bruce Campbell

    • Lew
    • Towarzysz
    • *
    • Wiadomości: 8393
    • Piwa: 906
    • Płeć: Mężczyzna
    • PodPułkownik 1ppS, Cesarz THD, Giermek 21pp
      • datadream2004 コギ花
    • Steam ID: Mój status Steam
    Odp: Tworzenie mapy! Poradnik dla The Deluge
    « Odpowiedź #130 dnia: Marzec 26, 2016, 22:16:21 »
    Zastanawiałem się przez jakiś czas, gdzie to umieścić i zdecydowałem się na to miejsce. Tutaj: (klik!) znajduje się link do Nostalgii z zablokowanym wejściem "przez tekstury" do wnętrza budynków na środku mapy. Postawiłem tam po prostu dwa blockery, powinno pomóc. Mam jakieś niejasne przeczucia, że dzisiaj w czasie meczu trafiłem na jeszcze coś do poprawienia, ale w trakcie robienia poprawek nie mogłem sobie przypomnieć co i ostatecznie to była jedyna jaką wprowadziłem.
    Gdybym był Amerykaninem, głosowałbym na Trumpa. ~Bojar
    Robert Biedron is the Polish Macron ~The Economist

    Offline Filcefix

    • Gawędziarz
    • *
    • Wiadomości: 1209
    • Piwa: 147
    • Płeć: Mężczyzna
    • Średniowiecze, zabawy tarczą i mieczem.
    Odp: Tworzenie mapy! Poradnik dla The Deluge
    « Odpowiedź #131 dnia: Grudzień 15, 2017, 17:00:14 »
     Nowa wersja z nowymi mapowymi obiektami i funkcjami już trochę czasu gości.
    Ktoś, coś, ogarnia te rzeczy, aby to jakoś zaktualizować by inni też wiedzieli co i jak robić?

    Offline Jessica

    • Pielgrzym
    • *
    • Wiadomości: 27
    • Piwa: 6
    • Płeć: Kobieta
    • Steam ID: Mój status Steam
    Odp: Tworzenie mapy! Poradnik dla The Deluge
    « Odpowiedź #132 dnia: Grudzień 15, 2018, 16:21:53 »
    Hej, mam problem z którym nie mogę sobie za nic poradzić. Otóż po zrobieniu dużej części mapy niefortunnie okazało się, że mapa za którą robię podmiankę nie ma ustawionej wody prawidłowo a mianowicie woda ani nie zabija gracza, gdy ten zejdzie poniżej poziomu lustra wody ani nie niszczy jego amunicji. Próbowałam edytować kod mapy w pliku scenes.txt, ale mimo wielu prób zmieniało to jedynie wysokości na mapie a nie czyniło wody zabójczą. Próbowałam też podmienić moją mapę za jakąś na której woda działa prawidłowo, ale tworzy to kolejne komplikacje a mianowicie wysokości na mapie całkowicie się zmieniają a naprawa tego jest w zasadzie niemożliwa a przynajmniej bardzo trudna, dodatkowo przy takim rozwiązaniu tworzą się na krawędziach mapy czarne tereny, których nie można edytować a da się na nie wchodzić. Wątpię, że jest jakaś opcja ustawienia tej wody w edytorze, ale może da się to zrobić w jakimś innym pliku? Jeśli ktoś wie jaka wartość odpowiada za takie a nie inne działanie wody i gdzie ją można znaleźć to chętnie się dowiem jak temu zaradzić.
    Ewentualnie w razie braku rozwiązania chętnie też usłyszę propozycje jak można uniemożliwić graczom bieganie po dnie morza, gdyż mój początkowy pomysł na głębokie dno , które spowoduje natychmiastową śmierć nie zadziała z powodu występowania wybrzeży, którymi można by zejść na dno pomimo jego głębokości, która zabiłaby każdego kto tam normalnie by spadł.
    2k79 - Still waiting for The Deluge patch...