Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: Tworzenie mapy! Poradnik dla The Deluge  (Przeczytany 40321 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Oktawian

  • Zbrojny
  • *
  • Wiadomości: 2479
  • Piwa: 88
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Tworzenie mapy! Poradnik dla The Deluge
« Odpowiedź #120 dnia: Sierpień 11, 2015, 02:32:16 »
Jeśli ktoś ma jakąś mapę do przesłania to proszę to zrobić jak najszybciej do mnie. Oczywiście jeśli chce żeby znalazła się ona w kolejnym patchu. Wiem, ze na niektórych eventach były nowe i dość fajne mapy, więc szkoda byłoby żeby się zmarnowały.

Offline Oktawian

  • Zbrojny
  • *
  • Wiadomości: 2479
  • Piwa: 88
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Tworzenie mapy! Poradnik dla The Deluge
« Odpowiedź #121 dnia: Sierpień 23, 2015, 15:07:30 »
Przed następnym patchem postawiliśmy sobie kilka celów jeśli chodzi o mapy.

- pozbycie się najgorszych map (w oparciu o ankietę Irgena i własne odczucia).
- zmniejszenie ilości nowych drzew na mapach w celu poprawienia płynności gry.
- stworzenie kilku miejskich map przy wykorzystaniu nowych kamienic. Bamboo, Mudin i Jakub zrobili kilka bardzo fajnych map.
- poprawienie grywalności na niektórych mapach.
- zrobienie listy osób, które pracowały przy mapach

Jeśli macie chwilę to możecie podać własne typy map do wywalenia. Map, które w żaden sposób nie pasują do moda, są brzydkie lub po prostu zupełnie niegrywalne. Jeśli chodzi o poprawę grywalności to dotykamy tylko tych map, które maja potencjał, ale są rzadko grane. Tutaj przykładem może być Port i Dom nad Rozlewiskiem. 

Offline JakubII

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 170
  • Piwa: 11
  • Płeć: Kobieta
    • 9
Odp: Tworzenie mapy! Poradnik dla The Deluge
« Odpowiedź #122 dnia: Sierpień 23, 2015, 23:34:51 »
Jak dla mnie jedyne gorsze mapy to Krasinów, Coast, Leśniczówka, Fort i to miasto wzorowane na total wara, większość map jest ok mimo, że ludzie rzadko na nich grają.
(click to show/hide)

Offline Dawry

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 194
  • Piwa: 9
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Tworzenie mapy! Poradnik dla The Deluge
« Odpowiedź #123 dnia: Sierpień 24, 2015, 00:32:06 »
Podbijam posta wyżej. Zwłaszcza co do pierwszych dwóch i właśnie tego miasta ala Total War.
Co do map granych rzadko to są to w głównej mierze wszystkie mapy Warfare (poza Kircholmem i czasami Tczewem), które wykorzystywane są praktycznie tylko na eventy.
Może to zabrzmi dla niektórych lekko irracjonalnie, ale proponowałbym wyrzucenie z map pod bitwę wszelkich map z bramami i palisadami np. Nobleman's Manor Czy Manor. Przy 5 minutowym czasie bitwy, połowę tego czasu zajmuje rozwalenie bramy lub dobiegnięcie do tylnych drzwi i rozwalenie ich.
Jeszcze o bugach na mapach:
Chreptiów - drabiny się nie podnoszą
Rebel Camp - nie można wykonać żadnej interakcji z armatką na wieżyczce.

Offline Oktawian

  • Zbrojny
  • *
  • Wiadomości: 2479
  • Piwa: 88
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Tworzenie mapy! Poradnik dla The Deluge
« Odpowiedź #124 dnia: Sierpień 25, 2015, 11:54:37 »
Co myślicie o takim zestawieniu? Coś byście dodali?

Do wywalenia/zablokowania w menu wyboru:
Krasinów,
Miasto
Wybrzeże
Inflanty
Napad na Karawanę
Moskalski Gród (?)
Stary Gród (?)
Wschodnie Kresy (?)
Fortyfikacje na Siczy (?)

Wyłączenie trybu bitwy:
Leśniczówka
Fort
Chocim
Hadiacz
Wacławów
Klasztor w Brodnie
Zbaraż
Orle Gniazdo
Samotny Zamek
Zamek na Wzgórzu
Dworek Szlachecki (?)

Wyłączenie trybu inwazji:
Opactwo
Ruiny
Zajazd
Miasto "Nostalgia"
Moczary

Wyłączenie trybu oblężenia:
Wschodnie kresy

Offline Dawry

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 194
  • Piwa: 9
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Tworzenie mapy! Poradnik dla The Deluge
« Odpowiedź #125 dnia: Sierpień 25, 2015, 12:35:46 »
Fortyfikacje na Siczy, Moskalski i Stary Gród mogą zostać. W Starym Grodzie można przenieść spawn broniących się do wieży kamiennej i umieścić na tej wysokiej drewnianej wieży armatkę dla urozmaicenia. Brama zawsze pada na początku, a wtedy sypią się spawnkille.
Co do wyłączenia bitwy to poza dworkiem szlacheckim jeszcze zwykły dworek ;)

Offline Wachmistrz_BambooPL

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Piwa: 6
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Tworzenie mapy! Poradnik dla The Deluge
« Odpowiedź #126 dnia: Sierpień 25, 2015, 12:45:19 »
Nie rozumiem jednego ,przecież na inwazji Fortyfikację na Siczy i Napad na Karawnę dobrze się sprawują :( ,jesli będzie serwer dla inwazji. Nawet Karawana była wybierana podczas bitew i grana. Co do Inflantów, mapa jest dobra(zabierzcie tę/tą wiezyczkę i tyle) ,ale dla duzej liczby graczy. Miasto chodzi Ci o "Stare Miasto"? Mapa jest ok ,ale dla większej ilosci graczy(którzy podobno mają przybyć z steamem).  Zgadzam sie, ze "Stare Miasto" jest trudne,by gracze przetrwali chociaz do 4 rundy, inwazji botów...
« Ostatnia zmiana: Sierpień 25, 2015, 12:56:24 wysłana przez Wachmistrz_BambooPL »

Offline JakubII

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 170
  • Piwa: 11
  • Płeć: Kobieta
    • 9
Odp: Tworzenie mapy! Poradnik dla The Deluge
« Odpowiedź #127 dnia: Sierpień 25, 2015, 12:49:15 »
Wyłączyć z trybu bitwy można jeszcze Battle Royale, mapa nadaje się bardziej na last man sojusz niż na bitwę.
(click to show/hide)

Offline Oktawian

  • Zbrojny
  • *
  • Wiadomości: 2479
  • Piwa: 88
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Tworzenie mapy! Poradnik dla The Deluge
« Odpowiedź #128 dnia: Sierpień 25, 2015, 18:00:39 »
Nie rozumiem jednego ,przecież na inwazji Fortyfikację na Siczy i Napad na Karawnę dobrze się sprawują :( ,jesli będzie serwer dla inwazji. Nawet Karawana była wybierana podczas bitew i grana. Co do Inflantów, mapa jest dobra(zabierzcie tę/tą wiezyczkę i tyle) ,ale dla duzej liczby graczy. Miasto chodzi Ci o "Stare Miasto"? Mapa jest ok ,ale dla większej ilosci graczy(którzy podobno mają przybyć z steamem).  Zgadzam sie, ze "Stare Miasto" jest trudne,by gracze przetrwali chociaz do 4 rundy, inwazji botów...

Fortyfikacje na Siczy- mój błąd. Nie powinno być tej mapy na liście. Karawana potrzebuje małych popraw i dopóki ich ktoś nie zrobi to wolałbym jej nie zostawiać. Inflanty to mapa na którą skarżyło się sporo osób. Sam mam do niej mieszane uczucia więc jest jedną z pierwszych map do "odstrzału". Nie chodzi o "Stare Miasto" tylko o mapę " miasto" w typie Total War.

Czekam na opinie innych osób. Jeśli chodzi o optymalizacje to...pozbyłem się w nocy z najczęściej granych map większość nowych drzew. To właśnie one były odpowiedzialne za spadki FPS. Bardzo dużo modeli zostało wywalonych z Portu, który po wielu zabiegach w końcu powinien stać się grywalną mapą. Wywaliłem większość modeli tła zastępując je " fejkami", usuwałem co się da i zastępując to mniej obciążającymi modelami.

Offline Muzg

  • Moczymorda
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Piwa: 23
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Tworzenie mapy! Poradnik dla The Deluge
« Odpowiedź #129 dnia: Październik 03, 2015, 13:19:43 »
Zamek Wyszogrodzki
(click to show/hide)
- Muzgu co będziemy robić dziś w nocy?
- To samo co zawsze, spróbujemy przejąć władze nad Delugem!

Offline Bruce Campbell

  • Lew
  • Towarzysz
  • *
  • Wiadomości: 8331
  • Piwa: 885
  • Płeć: Mężczyzna
  • PodPułkownik 1ppS, Cesarz THD, Giermek 21pp
    • datadream2004 コギ花
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Tworzenie mapy! Poradnik dla The Deluge
« Odpowiedź #130 dnia: Marzec 26, 2016, 22:16:21 »
Zastanawiałem się przez jakiś czas, gdzie to umieścić i zdecydowałem się na to miejsce. Tutaj: (klik!) znajduje się link do Nostalgii z zablokowanym wejściem "przez tekstury" do wnętrza budynków na środku mapy. Postawiłem tam po prostu dwa blockery, powinno pomóc. Mam jakieś niejasne przeczucia, że dzisiaj w czasie meczu trafiłem na jeszcze coś do poprawienia, ale w trakcie robienia poprawek nie mogłem sobie przypomnieć co i ostatecznie to była jedyna jaką wprowadziłem.

Offline Filcefix

  • Gawędziarz
  • *
  • Wiadomości: 1204
  • Piwa: 142
  • Płeć: Mężczyzna
  • Średniowiecze, zabawy tarczą i mieczem.
Odp: Tworzenie mapy! Poradnik dla The Deluge
« Odpowiedź #131 dnia: Grudzień 15, 2017, 17:00:14 »
 Nowa wersja z nowymi mapowymi obiektami i funkcjami już trochę czasu gości.
Ktoś, coś, ogarnia te rzeczy, aby to jakoś zaktualizować by inni też wiedzieli co i jak robić?

Offline Jessica

  • Pielgrzym
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Piwa: 6
  • Płeć: Kobieta
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: Tworzenie mapy! Poradnik dla The Deluge
« Odpowiedź #132 dnia: Grudzień 15, 2018, 16:21:53 »
Hej, mam problem z którym nie mogę sobie za nic poradzić. Otóż po zrobieniu dużej części mapy niefortunnie okazało się, że mapa za którą robię podmiankę nie ma ustawionej wody prawidłowo a mianowicie woda ani nie zabija gracza, gdy ten zejdzie poniżej poziomu lustra wody ani nie niszczy jego amunicji. Próbowałam edytować kod mapy w pliku scenes.txt, ale mimo wielu prób zmieniało to jedynie wysokości na mapie a nie czyniło wody zabójczą. Próbowałam też podmienić moją mapę za jakąś na której woda działa prawidłowo, ale tworzy to kolejne komplikacje a mianowicie wysokości na mapie całkowicie się zmieniają a naprawa tego jest w zasadzie niemożliwa a przynajmniej bardzo trudna, dodatkowo przy takim rozwiązaniu tworzą się na krawędziach mapy czarne tereny, których nie można edytować a da się na nie wchodzić. Wątpię, że jest jakaś opcja ustawienia tej wody w edytorze, ale może da się to zrobić w jakimś innym pliku? Jeśli ktoś wie jaka wartość odpowiada za takie a nie inne działanie wody i gdzie ją można znaleźć to chętnie się dowiem jak temu zaradzić.
Ewentualnie w razie braku rozwiązania chętnie też usłyszę propozycje jak można uniemożliwić graczom bieganie po dnie morza, gdyż mój początkowy pomysł na głębokie dno , które spowoduje natychmiastową śmierć nie zadziała z powodu występowania wybrzeży, którymi można by zejść na dno pomimo jego głębokości, która zabiłaby każdego kto tam normalnie by spadł.
2k79 - Still waiting for The Deluge patch...