Muzyka klasyczna; przemyślenia, utwory warte uwagi.

Użytkownicy, którzy przeglądają teraz Temat (Użytkownicy: 0, Goście: 1)

Wierzba

omniameamecumporto
Dobry wieczór panowie i panie.

Tak jak temat powyżej sugeruje; wątek wszelako związany z dywagacjami i przemyśleniami nt. muzyki klasycznej

Jako że otwieram; to zacznę. (podkreślam że jestem amatorem i nie mam żadnego wykształcenia muzycznego)
Osobista interpretacja dyrygentów tak bardzo zmienia niektóre utwory, że różne wersje mogą wywoływać mniej lub bardziej skrajne do innych wykonań emocje.

Poniżej dla przykładu dziewiąta symfonia Dvoraka i dwie interpretacje; wolniejsza Abbado i szybsza von Karajana.

Ja się zakochałem w Wagnerze, nikt inny tak głęboko do mnie nie trafia. Opery świetne, Latający Holender chyba mój ulubiony jeśli chodzi o fabułę (bo jest prosta i łatwa do sprowadzenia we współczesne realia), już nie mówiąc, jak genialnie uwertura oddaje burzę na morzu przelotami smyczków.

No a poza tym uwertur i innych utworów instrumentalnych mógłbym słuchać w kółko.

No a Kawalkadę Walkirii chyba każdy zna na pamięć.

Rivet

Terror belli, decus pacis
2 grudnia 1804 roku oczy całej Europy były skierowane na Paryż. Wielkie wydarzenia potrzebują godnej oprawy! Osobiście uwielbiam chóry w takich utworach.