Polub nasz profil na facebooku! oraz dołącz do naszej Grupy STEAM

Autor Wątek: [PP19] Regulamin  (Przeczytany 518 razy)

Opis tematu:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dyktator

  • Administrator
  • Krzyżowiec
  • ***
  • Wiadomości: 4616
  • Piwa: 893
  • Płeć: Mężczyzna
[PP19] Regulamin
« dnia: Maj 18, 2019, 14:05:29 »


REGULAMIN


I. TURNIEJ


1. Przebieg:

(I) 1.1  Turniej składa się z dwóch faz: ligowej i pucharowej.
(I) 1.2  Półfinały, finał i mecz o trzecie miejsce, zwane dalej w regulaminie "Faza finałową", odbędą się 19-21 lipca w Krakowie podczas Cracow Game Days.


2. Administracja:

(I) 2.1  Administratorzy turnieju czuwają nad nim i mają ostateczne zdanie w kwestiach spornych.
(I) 2.2  Administratorzy mają obowiązek zatwierdzania wyników meczów.
(I) 2.3  Administratorzy zastrzegają sobie prawo do wprowadzania zmian do regulaminu.


3. Sędziowie:

(I) 3.1  Sędziowie są wybierani przez administratorów.
(I) 3.2  Zadaniem sędziów jest pilnowanie prawidłowego przebiegu meczu, dostosowywanie serwera pod mecz oraz dokumentowanie wyników, a następnie umieszczanie ich w wyznaczonym wcześniej temacie na forum.
(I) 3.3  W przypadku podejrzenia oszustwa, sędzia ma prawo zażądać na początku każdej rundy od wybranej liczby zawodników z obu drużyn (z każdej od takiej samej liczby graczy) screenów, na których musi być widoczna tabela wyników, budynki/inne tekstury/gracze w tle oraz wpis sędziego na chacie.
(I) 3.4  Sędzia w zależności od uznania ma prawo wymierzyć jedną z następujących kar: wyrzucić/zbanować gracza na serwerze, wymusić restart mapy/spawna/rundy, wstrzymać grę lub skrócić czas przygotowania dla obu drużyn. W przypadku kontrowersyjnych decyzji lub sytuacji, decyzję podejmują administratorzy.
(I) 3.5  Zarówno sędziowie jak i administratorzy mają prawo poprosić o adres teamspeaka/komunikatora z którego korzystają drużyny. Drużyny mają obowiązek wpuszczenia administratora/sędziego na teamspeak. W przypadku odmówienia wstępu lub utrudniania dostępu do komunikatora, sędzia lub administrator może przyznać walkowera.


4. Oszustwa i kultura na meczach:

(I) 4.1  Zabronione jest używanie jakichkolwiek cheatów (np. aimbot, wallhack, autoblock) czy modyfikatorów tekstur (wyjątek: bannery oraz celowniki).
(I) 4.2  Nie wolno używać również glichtów (błędów map; miejsca, w które nie mógłby wejść bot).
(I) 4.3  Zarówno na forum (dział Pucharu Polski), jak i na serwerach turniejowych w trakcie meczu należy odnosić się z szacunkiem do innych uczestników turnieju. Nie wolno spamować, obrażać, wyzywać, nadużywać wulgaryzmów, dyskryminować oraz szerzyć nienawiści, czy promować szerzące je ideologie. Tyczy się to również nicków, pod jakimi gracie.


5. Faza ligowa:

(I) 5.1  W każdym tygodniu wszystkie drużyny rozgrywają jeden mecz. Wyjątek stanowi sytuacja, w której jest nieparzysta liczba drużyn. Wtedy drużyna, która pierwsza wybierałaby przeciwników w pick nighcie, otrzymuje 4 punkty.
(I) 5.2  Za zwycięstwo otrzymuje się 4 punkty, za remis 2,  za przegraną w przypadku, gdy mecz został rozegrany do końca, a gracze przestrzegali reguł 1, a w pozostałych przypadkach 0. W tabeli drużyny są klasyfikowane według tej kolejności: ilość zdobytych punktów, jeśli nastąpi remis zastosowanie ma system Buchholza (suma punktów przeciwników tych drużyn), następnie ostatnie bezpośrednie starcie. Jeżeli jest to remis, to wtedy musi zostać rozegrana dogrywka, o ile remis jest na miejscach, które walczą o awans do kolejnej fazy.
(I) 5.3  Mapy i frakcje są przydzielane z góry na całą fazę ligową.
(I) 5.4  Pary są wyłaniane na podstawie tzw. picknightów, z wyjątkiem pierwszego tygodnia, kiedy są one losowane przez administrację. Pick nighty są zapowiadane przez administrację z odpowiednim wyprzedzeniem, co tydzień, tego samego dnia. Polegają one na wybieraniu rywali w następnym starciu. Odbywa się to w ściśle określonej kolejności i każda drużyna ma z góry określony czas (każda taki sam), aby dokonać wyboru. Jeśli któryś zespół się nie zmieści w limicie czasu, wtedy administracja losuje mu przeciwnika (ale zgodnie z poniższymi regułami). Kolejność wybierania jest determinowana w ten sposób:
  • pierwsze wybierają drużyny z mniejszą liczbą punktów
  • w przypadku takiej samej liczby punktów, pierwszeństwo mają ci, którzy mają więcej wygranych rund
  • w przypadku takiej samej liczby wygranych rund, pierwszeństwo mają ci którzy mają lepszy bilans wygranych/przegranych rund
  • jeśli i tutaj jest remis, kolejność jest losowana
  • nie wolno wybierać drużyny, z którą już rozegrało się mecz - z włączeniem zespołu wylosowanego, z którym się grało w pierwszej kolejce (jeśli sytuacja prowadzi do złamania tej reguły, administratorzy mogą odpowiednio wcześniej zamknąć drogę do pickowania poszczególnych zespołów, aby teamu zapobiec)
  • nie wolno wybierać drużyny, którą dzieli od wybierających ponad 6 punktów różnicy, chyba że nie ma innej możliwości
  • w przypadku drużyny która dala walkowera w poprzedniej kolejce wybiera ona jako ostatnia w kolejce.


6. Faza Finałowa:

(I) 6.1  Faza finałowa odbędzie się 19-21 lipca w Krakowie na wydarzeniu Cracow Game Days (Kraków EXPO).
(I) 6.2  Spośród 4 najlepszych zespołowych w fazie ligowej zostaną rozlosowane pary półfinałowe, których spotkania odbędą się na finałach offline w Krakowie.
(I) 6.3  W fazie finałowej zasady rozgrywania meczy opisane w rozdziale 3. Mecze mogą ulec zmianie za porozumieniem wszystkich stron. W wypadku zmiany zasad rozgrywania meczy zostanie podane to do publicznej wiadomości.


7. Kary:

(I) 7.1  Karom podlegają zarówno drużyny, jak i poszczególni gracze. Wymierzają je administratorzy.
(I) 7.2  Do puli kar należą: wykluczenie danego gracza z rozgrywek na cały turniej lub określoną ilość kolejek, odjęcie punktów z tabeli danej drużynie, przyznanie walkoweru na dany mecz oraz wykluczenie drużyny z rozgrywek.

II. DRUŻYNY



1. Skład:

(II) 1.1  Każda drużyna musi posiadać minimum 6 graczy w rosterze. Limit maksymalnej liczby osób w rosterze to 8.
(II) 1.2  Wszyscy muszą mieć przypisane ID. Jeżeli drużyny nie zdążą zgłosić ich przed końcem zapisów, muszą to uzupełnić po pierwszym zagranym meczu.
(II) 1.3  Jedna osoba może znajdować się maksymalnie w jednej drużynie.
(II) 1.4  Limit graczy zagranicznych na drużynę wynosi 0.
(II) 1.5  Jeżeli ktoś zagrał choć jedną rundę dla danego zespołu, nie może już zmienić drużyny.
(II) 1.6  W każdym momencie turnieju można dodawać (lub usuwać) nowych graczy do drużyny, o ile nie byli w żadnym innym rosterze. Jeśli jednak ktoś jest w jakimś rosterze, ale ani razu w tej drużynie nie zagrał, to jest traktowany jako gracz, który nie brał udziału w turnieju, a więc może zmienić roster. Jeśli jednak zagrał, to jest traktowany jako gracz, który brał udział w turnieju, a więc zajmuje on nadal jeden z 8 dostępnych slotów w rosterze.
(II) 1.7  ID jest uważane za numer unikalny, więc zabronione jest granie pod ID współdzielonym, czyli używanym przez więcej, niż jedną osobę (niekoniecznie w momencie trwania turnieju). Dozwolone są wyjątki za zgodą administracji, ale tylko w specjalnych okolicznościach.


2. Organizacja drużyn:

(II) 2.1  Każda drużyna musi posiadać (oprócz składu) banner, nazwę, tag (skrót nazwy, który będzie noszony przez graczy zespołu) oraz co najmniej jeden kontakt (maksymalnie dwa), czyli osobę, która będzie umawiała terminy spotkań oraz reprezentowała drużynę w turnieju. Dodatkowo każdy zawodnik w rosterze musi mieć podany link do swojego profilu Steam.
(II) 2.2  Poza powyższymi każda drużyna musi też podać adres swojego serwera głosowego, używanego podczas meczów. W trakice oficjalnego meczu PP kanał, na którym siedzą zawodnicy musi być widoczny dla wszystkich osób z zewnątrz. Administrator/sędzia ma też prawo zażądać wpuszczenia na kanał, by zrobić kontrolę, o ile nie prosi w trakcie trwania rundy (wtedy zespół ma prawo zignorować prośbę, by nie rozpraszać się w trakcie gry).
(II) 2.3  Wszelkie zmiany należy zgłaszać w wyznaczonym do tego temacie i tylko tam. Ignorowane będą próby edycji danych drużyny drogą prywatną do administratorów.


III. MECZE



1. Wygląd rozgrywki:

(III) 1.1  Mecz odbywa się w trybie ft3 (first-to-3), czyli na każdym spawnie gra toczy się, aż ktoś wygra 3 rundy (może to być 3:0, 3:1 lub 3:2). Całość dzieli się na dwie mapy, a każda mapa na dwa spawny. Zmiana spawnów oznacza też zamianę frakcji.
(III) 1.2  Rundy są liczone do wyniku, gdy nastąpi "live" i restart, a dzieje się to, gdy obie drużyny potwierdzą gotowość (na publicznym chacie). Restart (i live) musi wykonać sędzia, jeśli jest obecny na serwerze. W przypadku, gdy go nie ma, obowiązek ten należy do jednego z kontaktów drużyn.
(III) 1.3  Drużyny mają 15 minut od planowanego czasu rozpoczęcia meczu na zebranie się na serwerze i rozpoczęcia gry. Między spawnami i mapami mają jednak tylko 5 minut. Czas ten można wydłużać za zgodą obu drużyn.
(III) 1.4  Gra się po 6 graczy. Gdy drużyna nie zbierze tylu, to można grać w 5 zawodników, jednak druga strona nie ma wtedy obowiązku wyrównywać w dół. Gdy dany team zbierze jednak 4 lub mniej graczy, to wtedy drużyna przeciwna (i/lub administracja) może żądać walkowera lub przełożenia terminu (z tym, że to drugie tylko w ramach terminarza kolejki). Można również grać w więcej osób niż 6, ale tylko za zgodą obu drużyn (w specjalnych warunkach, jak np. niewydajność serwera, administracja może zakazać zwiększania liczby graczy).

2. Wymogi:

(III) 2.1  Mecz trzeba rozgrywać na turniejowym serwerze. Lista turniejów serwerów zostanie podana wraz z rozpoczęciem się turnieju.
(III) 2.2  Obecność sędziego nie jest wymagana, jednak jest zalecana.
(III) 2.3  Wszyscy muszą grać pod tagami swoich drużyn oraz pod nickami, pod jakimi są wpisani do rostera. Za pierwsze złamanie tej reguły będzie upomnienie. W kolejnych takich przewinieniach gracz może zostać zawieszony w rozgrywkach.


3. Ustawienia serwera:

(III) 3.1  Prędkość gry: normalna, tryb: bitwa.
(III) 3.2  Kamera obserwatora ustawiona na członków drużyny (lock to team members), kierunek blokowania według kierunku ruchu myszy.
(III) 3.3  Ustawiony czas mapy to 120 minut. Czas rundy, to 180 sekund, a czas respienia to 5 sekund. Musi być włączona opcja wymuszania flag na dwie minuty przed końcem rundy. Limit punktów drużyny: 1000, ustawienia złota (początkowe i bonus za walkę) po 100%.
(III) 3.4  Teamkille muszą być włączone (100% w przeciwnika, 0% w siebie).
(III) 3.5  Autobalans wyłączony, dozwolone bronie dystansowe, wyłączona opcja wymuszania minimalnej zbroi.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 03, 2019, 16:52:24 wysłana przez Kradus »

Offline Moontoor

  • Moderator Globalny
  • Utracjusz
  • **
  • Wiadomości: 729
  • Piwa: 109
  • Płeć: Mężczyzna
  • Steam ID: Mój status Steam
Odp: [PP19] Regulamin
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 20, 2019, 15:12:09 »
W fazie finałowej zmieniają się pewne zasady:
system: BO3 (do dwóch zwycięstw), liczy się tylko kto wygrał mapę 3 mapa jest grana tylko w razie wyniku 1:1
liczba rund: 5 na każdy spawn,
w przypadku remisu rozgrywana jest dogrywka po 3 rundy na spawn,
Dumny założyciel najgorszego pułku w historii!
(click to show/hide)