Mount&Blade - Modyfikacje > Mody do Mount&Blade

Spolszczenia modów

(1/90) > >>

Daedalus:
W tym temacie będą umieszczane spolszczenia do poszczególnych modów. Przed zainstalowaniem spolszczenia konkretnego moda trzeba się upewnić, że ma się zainstalowane nieoficjalne spolszczenie do posiadanej wersji M&B, albo oficjalną polską wersję językową od CD-Projekt. Moje spolszczenie można pobrać stąd:

Spolszczenie do Mount&Blade w wersji 1.010
Server 4shared albo Rapidshare albo Serwer Tawerny Four Ways

Spolszczenie do Mount&Blade w wersji 1.011
Server 4shared albo Rapidshare albo Serwer Tawerny Four Ways


Aktualnie są dostępne spolszczenia tylko do następujących modów wersji 1.010 i 1.011 M&B:

Spolszczenia przygotowane przeze mnie:
The Eagle & The Radiant Cross 0.96

Return of Zendar wersja 1.5

Britain 1297 wersja 1.1


Spolszczenia, które przygotował raven18:
Solid & Shade 16.13

Five Kingdoms

Rise Of Khergits II

1257 AD Middle Europe 2.2

Lords and Realms 1.505

Fire Arrow - Turn Into an Inferno 1.1

Europe 1200 wersja 2.3

Mongol Obsolete/Rise of Genghis

Britain at War 1.3

Hundred Years War 5.1

1257 AD wersja 1.4

Roots of Yggdrasil 0.3

Rus XIII Century 0.401   Rus XIII Century 0.550 RC2   Rus XIII Century 0.620

Prophesy of Pendor 3.01

Wedding Dance 0.9

Expanded Gameplay III 0.95e


Spolszczenie, które przygotował mariosek78:
Sword of Damocles 4.1

Spolszczenie, które przygotował Balian:
Age of Turbulence

Spolszczenie, które przygotował Cadmer:
Star Wars Conquest






Proszę wziąć pod uwagę, że spolszczenie nadaje się TYLKO do wersji tej wersji moda, do której zostało napisane i nie należy go pod żadnym pozorem instalować na nowszą czy starszą wersję moda. Jeśli macie jakieś wątpliwości, to pytajcie.

A jak zainstalować? Jeśli spolszczenie jest w formie samoinstalującej się paczki, to instalujemy, a gdy jest spakowane zipem lub rarem, to najpierw trzeba oczywiście rozpakować paczkę, a potem przegrać pliki do katalogu moda, zachowując strukturę folderów. Najlepiej zrobić sobie kopię zapasową podmienianych plików (jeżeli coś będzie podmieniane), tak na wszelki wypadek. Oba typy spolszczeń do modów wymagają oczywiście zainstalowanego spolszczenia do Native (albo nieoficjalnego, albo tego od CD-P).


Co się zaś tyczy reszty modów, to...

Bardzo dużo zależy od samego moda i sposobu, w jaki się on instaluje. Niektóre mody automatycznie kopiują cały moduł Native (wraz z plikami spolszczenia, jeśli mamy je zainstalowane na Native) i do niego przegrywają tylko pliki utworzone z "module system". Inne mają już wszystko w sobie i nie ruszają Native, a co za tym idzie - spolszczone będą tylko te rzeczy, które są stałe (pliki uimain.csv, ui.csv i hints.csv). W pierwszym przypadku, gdy przeniesione są pliki spolszczenia z Native, wszystko zależy od stopnia skomplikowania moda i poziomu zmian. Nawet teksty, które wcześniej były przetłumaczone, mogą się nie wyświetlać, gdyż wystarczy, że modder wprowadził delikatne zmiany do danego menu/dialogu/linijki tekstu. Dodatkowo, mogą się pojawić dziwne teksty w wypadku spolszczeń dla 1.010 i 1.011. Oba te spolszczenia miejscami odwołują się do wartości, które dodałem w skryptach Native. W skryptach moda te wartości nie istnieją, więc gra zawsze odczytuje je jako "0", przez co można się spotkać z komunikatami typu "Lord Nelag została wypuszczona z niewoli" itp.

Jeśli zatem ktoś chce dodać sobie spolszczenie do moda z 1.010 lub 1.011, a nie ma tego spolszczenia powyżej na liście, to proponuję, aby ściągnął sobie z mojego podpisu, z katalogu "spolszczenia do modów" paczkę, którą przygotowałem. Jest to nic innego jak pliki spolszczenia z wersji 1.003, które kopiowały się do Native, do katalogu "languages\pl". Paczkę trzeba wypakować do takiego samego katalogu, lecz oczywiście nie w Native, a w folderze moda, którego chcemy spolszczyć.

Proszę tylko pamiętać, że są to pliki z wersji 1.003, więc jest to taki mały krok wstecz. Jednak pliki te będą z modem współgrały znacznie lepiej, niż przekopiowane pliki ze spolszczenia dla 1.010 lub 1.011 - to mogę zagwarantować. Należy jednak się przygotować na to, że wypadku skorzystania z uniwersalnego spolszczenia mogą wyświetlać się stare nazwy (frakcji, jednostek, lordów etc.), mimo iż mod je rzekomo zmieniał. Jednak jeśli ktoś bardzo potrzebuje, to wedle zasady "lepszy rydz, niż nic" - tu jest link do tej paczki:


Uniwersalne spolszczenie do mniejszych modów dla Mount&Blade w wersjach 1.003, 1.010 i 1.011Spolszczenie nadaje się do takich modów, które niewiele zmieniają i w których dalej są frakcje, miasta oraz jednostki z Native.

Uniwersalne spolszczenie do większych modów dla Mount&Blade w wersjach 1.003, 1.010 i 1.011Spolszczenie nadaje się do takich modów, które wprowadzają więcej zmian (np. zmieniają jednostki, frakcje, mapę...)




I jeszcze ważna informacja dla osób, które podejmują się spolszczania modów:

W przypadku tworzenia spolszczenia do jakiegoś moda na podstawie już istniejącego spolszczenia, czy to oficjalnego, czy nieoficjalnego, dobrze by było uzyskać zgodę autorów danego spolszczenia. W przypadku modyfikowania spolszczenia oficjalnego proszę się zgłosić do firmy CD Projekt. W wypadku nieoficjalnego spolszczenia sprawa jest prosta, bo pytać mnie nie trzeba, gdyż udzielam zgody na dowolną modyfikację mojej pracy. Są tylko dwa warunki:

1. Moje zmodyfikowane spolszczenie nie posłuży do żadnych celów komercyjnych. Jeśli ktoś chce na tym jakoś zarobić, to niech się wysili i sam spróbuje wszystko przetłumaczyć od zera, bo ja na takie coś pozwolenia nie dam.

2. Z racji tego, że zwykle modyfikowane teksty stanowią mniej niż 10% całości spolszczenia, prosiłbym o załączenie pliku "Przeczytaj.txt", który był w paczce z moim spolszczeniem. Plik ten zawiera m.in. listę osób, które w różny sposób pomogły mi przy robieniu spolszczenia do M&B i nie chciałbym, aby zostały one pominięte.

Aradax:
Zrobilem te spolszczenie do modow i nie zauwazylem zadnej roznicy na modzie Age of Machinery.
Chyba ze zle cos zrobilem. Czy istnieje moze oddzielne spolszczenie do tego moda albo chociaz do podobnego moda tak aby spolszczyl wiekszosc

Tuiq:
Eeee...zrobiłeś chyba jednak coś źle, bo ja postępowałem dokładnie tak jak jest napisane i wszystko jest teraz łądnie spolszczone (gram w  AoM), tylko pojedyncze nazwy itp. nie są spolszczone, ale nawet osoba nie znająca angielskiego się w tym połapie ;].

Daedalus:
Dodałem spolszczenie do moda Britain 1297 w wersji 1.1. Spolszczenie robione było na szybko i może być trochę błędów związanych głównie z tym, że sam autor moda nie pokusił się o zmiany m.in. w dialogach bohaterów, mimo iż samych bohaterów pozmieniał. Co zdążyłem wyłapać, to wyłapałem. Reszta wyjdzie w praniu. ;)

Poprawiłem też nieco drzewka jednostek (Anglików i Szkotów), bo były strasznie nielogiczne i jednostki wysokiego poziomu "upgrade'owały" się do jednostek znacznie niższego poziomu (sic!), co kompletnie nie miało sensu i psuło zabawę.

Coś tam jeszcze delikanie poprawiałem, ale nie pamiętam co, bo spolszczenie było gotowe już parę tygodni temu, tylko z racji rozpoczęcia prac nad własnym modem, zapomniałem go zamieścić. ;P

Link do spolszczenia - w pierszym poście. Instrukcje - w środku.

Pifcio:
Masz może w planach dołożyć spolszczenie The Eagle and The Radiant Cross?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej